1 Kasım 2014 Cumartesi

#Ekrana takılıyorum.''Bu Tarz benim''diye bir program var.Şahane vücutlu kızlar,abiye kıyafetlerle salına salına jürinin önünden geçiyorlar.
Bütün dünyaları,o jüriye kendilerini beğendirmek ve elenmemek.
Bir onlara bakıyorum,bir de,Ermenek'te,aynı yaşlarda,kucağında bebeğiyle lohusa kadınlara.
Çaresizce,umutsuzca,madenden gelecek iyi bir haberi bekliyorlar.11 bin ton suyun ve çamurun içinden canlı bir eş,abi,baba çıkacakmış gibi.
Biliyor ama inanmak istemiyorlar
ONLAR ÖLDÜ-RÜLDÜ!.
Bakan açıklıyor:'Belki,15-20 gün sürer onları çıkarmamız.
Anımsar mısınız?Şili'de bir maden kazası olmuş ve yerin yüzlerce metre altındaki madenciler 300 gün sonra canlı canlı çıkarılmıştı.
Peki,bakan ne demişti:''Biz onları 3 günde çıkarırdık.''
Pardon da,Ermenek'teki ölülerimizi 20 gün sonra çıkarabilecekken,Şili olsaydık nasıl üç günde çıkaracaktınız?
Bu kadar alçak olmayı nasıl başarıyorsunuz anlamıyorum ki?
Sade bir vatandaş olarak, başta Enerji Bakanı Taner Yıldız olmak üzere,Çalışma Bakanı Faruk Çelik,Ulaştırma bakanı Lütfü Elvan'ın istifasını istiyorum.
Ölen madenciler yakınım mı, hayır?
Ya Isparta'da ölen tarım işçileri?
Elbette hiç birini tanımıyorum ama......
Göz göre göre bu insanların madenlerde,inşaatlarda,trafikte ölmelerine dayanamıyorum.
Vicdanım var benim.
Ya o,madenin kapısında gözü yaşlı bekleyenleri izleyen bakanların?
Tabutların sıra sıra dizildiği işçilerin.....
Onların vicdanı nerde?
Ekranlarda,giydiği elbiseyi beğendirmek için çabalayan kadınla,Ermenek'te umutsuzca bekleyen kadının ne farkı var?
Biri yoksul,diğeri.....
Boşverin.Madenciler,tarım işçileri öldü mü,öldü.
Olay bitmiştir.
Vur patlasın,çal oynasın dünya.
Ne gam?

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder