14 Kasım 2014 Cuma

#Ülkemizde, hukuk gerçekten gereğini yapıyor mu?
Hukukçu olmadığım için,bu sorunun yanıtını yaşadıklarımdan bulmaya çalışıyorum.Ve anlıyorum ki,bu ülkenin hukuku kör,topal işliyor.
Bakın,bugün telefonuma bir ileti geldi mahkemeden.İçeriğine gelmeden konuyu özetleyeyim.
Mesleki çalışmalarım için fotoğraf çekerim sürekli.Yine,böyle bir günde,insanların spor yaptığı,gezindiği ormanlık alanda çekim yapıyordum ve köpekli bir adamın saldırısına uğradım.Herhangi biri gibi yanından geçtiğiniz insan,çok büyük tehlike oluyormuş meğer. Elinden kurtulmamı,hızlı koşmama ve spor ayakkabılarıma borçluyum.
Hani,mahkemelerin,tahrik dediği hiçbir koşulu taşımıyorum.Eşofmanım,makinem ve ben.O kadar.
Yaklaştıkça gözlerindeki bakışı ve rengi gördüğümde duyduğum dehşeti anlatamam.Kimse yardım etmedi bana ve kendimi duvarın üstünden attım.Bu kadar korkutucuydu yani olay.
Polis,karakol derken,adamı evinden aldık.Deliliğe soyunmuş bir akıllı vardı karşımda.
350 promil alkol ve uyuşturucu kullanmıştı.
Polis araca sokarken,''Elimde raporum var,beni tutacağınızı mı sanıyorsunuz?''diye bağırıyordu.
Serbest bırakıldı elbette.O dışarda özgürken,ben evde korkuyla yaşadım uzun süre.Şimdi bile oranın kıyısından dahi geçmiyorum.
Daha önceki davaya gittim,görülmedi.Şimdi beni yeniden davaya çağırıyorlar ama nasıl?
... tarihinde davanız var.Eğer gelmezseniz polis zoruyla getirileceksiniz.
''Nasıl yani'' diyorum?
Suçlu olan dışarda,sanki suçlu ben mişim gibi zorla mı götürüleceğim?
Bu devletin polisi beni korumalı,onu değil.
Davacı olduğum için,o ya da yakınlarının saldırısına uğrarsam ne olacak o gün?
Polis önlem aldı mı dersiniz?
Adam beni öldürse,ya da zarar verse,suçlu kim?
Beni korumayan sistem mi,onu dışarda salıveren hukuk mu?
Bu hukuk sistemine güvenmiyorum.
Adamlar beni polis zoruyla tehdit ediyor.
O adamı tutup,olabiliyorsa rehabilite edeceğine,olmuyorsa toplum güvenliği için içerde tutacağına, serbest bırakıyor ve bize ''Canınız allaha emanet''diyor.
Böyle hukuk mu olur?
İsyan ediyorum böyle anlayışa.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder