28 Eylül 2015 Pazartesi

#Bugün semt pazarına gittim.
2015-2016 Eğitim ve Öğretim yılı açıldı.Sabah,öğretmen öğrencilere şöyle sesleniyordu:'Çocuklar,hepiniz,okula sabah kahvaltınızı yaparak geleceksiniz.'
Annelerin bir çoğu,ne yazık ki bu konuda tembel.Sabah uykusundan fedakarlık yapıp da,çocuğuna kahvaltı hazırlamıyor.Neden biliyorum?
Çünkü,evimin karşısı okul ve ilk dersin sonunda çocukların çoğunun elinde cips,meyve suyu,simit,dondurma gibi abur cubur yiyecekler var.
Kahvaltı yapan çocuğun işi değil anlayacağınız.
Bunları istisna tutarak,diğer anne grubuna gelelim.Yokluk,sefalet içindeki anneler çocuklarına sabah-öğle-akşam düzenli ve sağlıklı beslenmeyi nasıl sağlar?
Asgari ücretin 950 lira olduğu ülkemizde,bakınız,yalnızca semt pazarından yaptığım alış veriş nedir,kaça mal oluyor da,bu anneler çocuklarını beslesin?Semt pazarları,fiyatların asgari olduğu,taze meyve,sebze aldığımız yerler.
Burası Çukurova.....
Yani,her şeyin bol bol yetiştiği,bereketli toprakların diyarı.
Eğer,ben bile semt pazarında,meyve ve sebzeye bunca parayı veriyorsam,gariban ne yapsın?
Bakınız;benim aldığım da öyle önemli şeyler değil.Klasik pazar alış verişi ama fiyatlar uçmuş durumda.
Bu,pazar kısmı.Bir de market kısmı var.Temel tüketim malları peynir,süt,yoğurt,et,tavuk gibi ürünlerin maliyeti nedir de,çocuklarımız obez olmadan,sağlıklı beslenecek?
Cumhurbaşkanı mikrofonlara diyor ki:'Benim çocuklarım,yasaklar yüzünden burda okuyamadı.Ta Amerikalarda okuttum.'
Bilal,başörtüsü yasağı yüzünden,Sümeyye de, sınavda aldığı 134.5 puanla okuyamadı herhalde?
Hangi üniversiteye girdi de okuyamadıysa,yazık!
Allah razı olsun Ramsey markasının sahibi Remzi Gür'den.Biliyorsunuz,Tayyip Erdoğan'ın çocuklarını,o okuttu.
Herkesin,böyle sponsorları yok elbette.
Biz de isteriz,çocuğumuzun ta Amerika'da okumasını ama kim okutacak?
Öğrencilerimizin,dünyadaki eğitim sıralamasında 64 ülke arasında 42. olduğunu biliyor muydunuz?
Sağlıklı besleyemediğimiz,yeterince koruyamadığımız çocuklarımızın hali böyle.
Bir de kalkmış,İmam Hatipleri övüyor ve herkesin kendi ölüsünü yıkamayı bilmesi gerektiğini söylüyor,yeni bir eğitim yılı başlarken.Okulların görevi bu çünkü.Ölü yıkamayı bilmek şart!
Kafa buna çalışıyor işte.
Milletle dalga geçiyor-lar artık.
Buna alkış tutanları gördükçe.....
Daha uzun süre bun-lar-dan kurtuluş yok anlayacağınız.
Sevgili anneler:Her şeye rağmen,lütfen çocuklarınızı okula aç göndermeyin.Ekmeğin arasına peynir koysanız da olur.İnanın,üzülüyorum o çocukların ellerindeki ıvır zıvır şeyleri gördüğümde.
Azıcık daha fedakarlık yapın!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder