20 Aralık 2014 Cumartesi

#Yeni yılı her karşılama öncesi,bir geleneğimiz vardır.Kinder Sürpriz yumurtalarını bilirsiniz.İçinden,çocukların değil,annelerin yaptığı oyuncakların çıktığı kutucuklar.
İşte,bu kutucuklar,bizim her yıl ki,şans kutularımızdır.Aile bireylerinin isimleri bu kutulara konur ve yeni yıl öncesi,çekiliş yapılır.
Amaç,yeni yılda hediye almayan kimse kalmasın ve tüm ailemiz mutlu bir başlangıç yapsın diyedir.
Bu yıl da,çekiliş yapıldı ama bir eksikle.
Noel Baba torbasını kimseler görmeden aldım ve kutuları tek tek açtım.Annemin ismi olan kutuyu çıkardım içinden.Eğer çıkarmasaydım,çekilişte birine çıkacaktı ve çok üzülecekti-k.
Ne zordur böyle anlarda yaşama direnmek.bir yanda üzüntü,diğer yanda yeni bir yılı karşılamanın telaşı.Kim bilir neler bekliyor bizleri?
Her evin ,temel direği annedir.Anne giderse,duygular eksik kalıyor.Bir daha yerine konması mümkün olmayan duygular....
Anne-çocuk kuşak farkı her ailede yaşanır.Onların bilgeliği,bizim cehaletimize karışır.Kendimizi,çok şey bilir sanırken,biz anne olduğumuzda,anneliğin ne demek olduğunu,işte o an anlarız.
Büyümek denen şey de bu elbette.
20'li yaşlarda dünyayı değiştireceğimizi sanırken,40'lı yaşlarda dünyanın yerinde saydığını ama değişenin de biz olduğumuzu anlıyoruz,lakin vakit çok geç oluyor.
Her 21 ARALIK gününde,annemi daha çok anıyorum.
Hani,bazen hayatınızda lanetli günler vardır.Anne sözünün mutlak dinlenmediği günler.
Hep de haklı çıkarlar çünkü,siz daha yolun başındayken,onların yolu bitmiştir bile.
Annesi olanlar çok şanslı elbette.Onlara küçük bir tavsiye:Annenizin,söylediği her sözü iyi dinleyin,karşı çıkmadan önce.Annelerin önsezisi çok güçlüdür.Eğer anneniz size ''Evladım,sakın yapma''diyorsa,yapmayın.Sonra üzülen siz olursunuz.
Böyle anlarda farkında olmayız ama , gözümüzden akan tek damla yaşa kurban olur annelerimiz.
Elimde olsaydı,takvimlerden 21-25 Aralık tarihlerini silerdim tümüyle.Hatta hiç yaşanmamış olmasını ne çok isterdim.
Elimde sarı kutu,içinde annem yazısı.Ne zor eksikliğini hissetmek...
Yeni bir yıl geliyor yine.Elimde sihirli bir değnek olmasını ve yaşanan tüm kötü zamanları geriye sarmak isterdim.
Ama ne mümkün?

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder