23 Eylül 2022 Cuma

 Antalya Kaleiçi...

❤️
Kaleiçi, Üçkapılar, liman, yan yollardan, yani birçok noktadan giriş yapılan, Antalya'nın eski yerleşim yeri.
Birçok ev, restorasyondan geçmiş ve butik otel, bar, restoran, kafeterya olarak kullanılıyor.
Bir geçtiğim sokaktan bir daha geçiyor muyum bilmiyorum çünkü hepsi birbirine benziyor. 🙂
Restorasyonu bitmiş evler kadar, yıkılmaya yüz tutmuş çok ev de vardı Kaleiçi'nde.
Çok başarılı ve aslına uygun restorasyon yapılmış evleri hayranlıkla izledim.
Keşke, benim şehrimde de, o güzelim taş konakların bakımı böyle yapılsa ve hizmete girse ama kendim çalıp kendim söylüyorum yıllardır.
Mirasçıların kavgası, bürokratik sürecin uzunluğu gibi çok etken var.
Kaleiçi'nde, Türkçe konuşan görmedim desem yeridir.
Zaten, restoranların menüleri tümüyle İngilizce.
Yediğiniz içtiğiniz ne, dil bilmiyorsanız yandınız. 😉
Genelde bira içiyor insanlar çünkü ; en ucuz içki bira.
Ucuz derken, öyle 30-40 TL. sanmayın sakın. 😉
Kiliseleri, müzeleri, camileri...
Her şeyi aynı bölgede bulacağınız, tarihi, nostaljisi, turizme katkısıyla mutlaka görülmesi gereken bir yer Kaleiçi.
Antalya'ya gidip de, Kaleiçi gezilmeden gelinmez elbette.
İşte, restorasyonu yapılmış evleriyle Kaleiçi... 🙂

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder