26 Eylül 2022 Pazartesi

 #Bugün, aylardır gitmediğim semt pazarına gittim.

Öncelikle , fark ettiğim şuydu: Marketlerin meyve -sebze fiyatları pazarlardan ucuz.
Neden böyle?
Üreticinin tarlasından tezgahlara gelene kadarki yolculuğunu biliyoruz.
Her şehrin uzaklığına göre maliyetler yükseliyor ve değişiyor, ona da tamam ama burda, yanıbaşımızda üretilen meyve-sebzeler nasıl bu kadar aynı fiyat olup, İstanbul ile yarışıyor?
Kilogram fiyatı 15-25 aralığından aşağı meyve yok.
15 TL. dediysem , mevsim meyvesi şeftali, kavun falan sanmayın.
Erik, bazı yerde elma falan.
4 kişilik bir aile, bir haftalık meyve alsa, 1 kg. şeftali , 1 kg. üzüm, 1 kg. armut ki, 4 en fazla 5 adet, yalnızca meyveye vereceği para en az 60 tl.
Peki ya bunun sebze kısmına ne kadar gider?
Lahana 25 tl. Barbunya 25 tl. Limon , Ispanak, Taze Fasulye...
Hani, ekranlara çıkan beslenme uzmanları ' Sağlıklı beslenin ' diye konuşuyor ya!
Bu fiyatlarla ,nasıl sağlıklı beslenilir?
Domates yahu, burda yetişen domates, az ötede yetişen salatalık.
Geçen yıl kilosunu 3-5 liraya aldığımız meyve-sebzenin yanına yaklaşılmıyor.
'Vatandaşı enflasyona ezdirmeyeceğiz' diye bağıran-lar!
iyi ki, vatandaşı ezdirmiyor-lar.
Maazallah!
Ya bir de ezdirseler, halimiz nice olurdu?
İtiraf ediyorum, artık çok sinirleniyorum bunları ekranda görmekten.
Ağzını, yaya yaya konuşan, gözlerindeki ışıltıyı görmekten ....
Ya da, daha seçmen yaşının tarihteki yılını bilmeyen ve hiçbir zaman seçmen yaşının 30 olmadığı bu ülkede, karşısına almış cahil cühela, okumayan ,düşünmeyen, sorgulamayan ve tarih bilincinden yoksun gençleri sallıyor da sallıyor birinden...
Siz de bıkmadınız mı gerçekten bunlardan?
Gözleri, ürettiği tarımdan para kazandığı için ışıldayan, bankaya, tohumcuya, gübreciye borçlu olmayan çiftçileri görmek istiyorum artık.
Süt ineklerini kesime göndermeyen besicileri görmek istiyorum.,
Ülkemde, refah, mutlu ,işini heyecanla yapan, borçlarını düşünmeyen esnaf, işçi, memurları ,atanan öğretmenleri, dayak yemeyen doktorları ve bir telefonun ucunda randevu bulduğum hastaneleri görmek istiyorum ülkemde ve biliyorum ki, 20 yıldır, memleketin ocağına incir ağacı diktiler ve bundan ötesi de yok.
Yetmedi mi artık, yetmedi mi bunlar?
Ben, her durumda alırım ama sen de alasın diyedir çabam.
Hani, her mikrofona ilacı alamadığından, doktor bulamadığından, evde tencereni kaynatamadığından söz eden sen var ya!
İşte, bütün çabam senin için.
Anlamıyorsan hala, e, ben daha ne yapayım senin için?

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder