5 Nisan 2015 Pazar

#Annem,hep derdi ki;''Kızım,size iki anne nasihati.Biri,sakın döşeğinizin üstünde oturan kişiye ne söylerse söylesin kabalık yapmayın;ikincisi de,birine çok kızdınız ama köpeğine hoşt denmez,sahibinin hatırı var.Bunları sakın unutmayın.''
Zararını o kadar çok gördüğüm iki sözdür ki bu!
Ah Anacığım! bize daha acımasız olmayı ve ağzının payını verme huylarını neden kazandırmadın ki!
3 gündür hem çok üzgünüm hem de çok şiddetli baş ağrısı çekiyorum.Tansiyonum fırladı ve düzelmiyor.
Neden mi?
Annemin-Babamın,60 yıllık dostu,bizlerin de bu dostluğu devam ettirdiğimiz,akrabadan öte sevdiğimiz insanlardan birinin yaptığı,hadi öküzlük demeyeceğim,kibarlık olsun,hıyarlığın sonucu bu.
Haksız olduğu bir konuda üstüme yürüdü ve bana ''Kes sesini terbiyesiz''diyerek hakaretlerin en kibarından başladı.
Düşünüyorum,bu ailenin terbiyesiyle büyüdüm.Üniversitede okuyan koskoca bir kızım var,belli bir yaşa gelmişim.bugüne kadar kimseye küfür etmedim,kabalık etmedim ve konuşarak sorunları çözme taraftarı oldum ama adam bana ''Terbiyesiz''dedi.
Sonuçta ne oldu,derseniz?
Yasal haklarımı aradım ve ben haklı olduğum için,yaptığı bütün zararı ödedi.
Kim kaybetti derseniz?
60 yıllık dostluk bu adama karşı artık bitti ama çocuklarını,eşini çok seviyoruz elbette ve onlarla devam edecek bu dostluk.
Hayatta,bu kadar çirkinleşmenin de,had aşımının da gereği yok.Yarın,öldüğü zaman,arkasından iyi demeyeceğim örneğin.
3 gündür,beni yatağa düşürdü çünkü.
Bakın,hayat,nefes almakla,vermek arasındaki süre.İçini,ne kadar iyi doldurursanız yanınıza kârdır.Değer mi,bunun için birbirini kırmaya?
Ben,kaybetmem elbette ama bu olaydan şunu anladım ki;dost dediğiniz insanlar,göründüğü kadar da dost değilmiş.Kuyruğuna basmanız yeterliymiş meğer dişlerini çıkarmaları için.
Orda şunu yapabilirdim.155'i arardım,şikayetçi olurdun,ama yapmadım.Üstüne yürürdüm ve ağzının ortasına iki tane çakardım ama yapmadım.
Yapamaz mıydım?Elbette,hem de elimden kimse alamazdı onu ama annem işte!
Ona hoşt demek çok kolaydı benim için ama mezarda yatan,o çok sevdiğimiz anne-babasının hatrı çok büyük bizde.
İşte bu nedenle yapmadım.
Ama...
Bir daha ağzından çıkacak yanlış bir şeyde,ağzını,burnunu dağıtacağım o adamın.Ne annemin söze geçer ne de benim öfkem diner.
Ben de bir anneyim ama annem değilim.Kızıma şunu öğütledim:
Bak kızım! Sana biri yanlış bir şey mi yaptı,önce konuş ve ikna et.Baktın anlamıyor,ağzının üstüne çak bir tane ve yürü,git.
Sakın,hakkını kimseye yedirme.
Eğer,sen onun için kıymetli olsaydın,sana bu hatayı yapmazdı.Yaptıysa,ACIMA!
Ben,annem değilim ama annemden öğrendiğimi yaparım.Sen,beni dinle ve gerekeni yap.
NOKTA!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder