17 Mart 2017 Cuma

#Hangi kanalı açsam karşıma çıkıyorlar ve ben cidden bunları görmekten bıktım artık.
İnsan biraz dilini çeker ama nerde;her ota konuyor-lar.
Şu yeni anayasa değişikliğini ve referandumu ve 18 maddeyi halka anlattıkları bir miting görürsem inanın gidip oy vereceğim bunlara.
O kadar olanaksız yani halleri.
Varsa yoksa CEHAPE!
Sanki referandumda halka rejim değişikliğini değil CEHAPE'deki gidişatı soracaklar?
İşte,bundan kaçış yapıp,dün Prof.Dr.Üstün Dökmen'in 'Ailede Kaliteli İletişim' seminerine gittim.
İletişim,deyince siz ne anlıyorsunuz bilmem ama ben şunu anlıyorum:Birbiriyle konuşan,uzlaşı arayan,göz teması kuran,öfke patlaması yapmayan,tehdit etmeyen bir tutumla karşısındakine saygıyla yaklaşan bir davranış biçimi.
Ülkemize baktığımda ise,birbiriyle bırakın konuşmayı,tepişen,kavga eden,şiddetin hüküm sürdüğü bir iletişim-sizlik görüyorum.
Atalar bile 'İnsanlar konuşa konuşa,hayvanlar koklaşa koklaşa'dese de,bizde hiç hükmü yok bu sözün.
Siyasilere bakın.Meydanlardaki söylemlerine;azgın ses tonları,öfkeli bağırışları,tehditkâr tavırlarıyla siz bir iletişim görüyor musunuz?
Ben görmüyorum.
Devletin başı bunlar olunca,halk nasıl olacaktı ki?
Ailede kaliteli iletişim dediğiniz zaman,anne-baba-çocuk üçgeninde,yemek saatlerinde masada toplanılan,yemekten sonra çay içilen,geçen günün içeriği konuşulan,yani;birbiriyle evi paylaşan bireyler olması gerekiyor.
Biliyorum,çok ütopik bir şey bu söylediğim çünkü....
Eve gelen bireylerin biri mutfağa,diğeri kumandaya,diğeri bilgisayarın başına,bir diğeri de cep telefonuyla özdeşleşen elleriyle nasıl bir iletişim kurabilirler?
Aynı odayı paylaşıp,ayrı dünyaların insanı olmaktır bu.
Bedensel kütleniz ortamda ama ruhunuz seyahate çıkmış.
Böyle bireylerle çoğalan bir toplumdan siz,iletişim kuran aileler çıkacağına inanıyor musunuz?
Ben inanmıyorum.
Nerde kaldı o güzelim sohbetlerin,anıların,hayallerin paylaşıldığı evler?
Üstün Dökmen anlatıyor,anlatıyor ama güzel de anlatıyor da;
'Erkek,kadından üstün müdür,lütfen inananlar ellerini kaldırsın?' dediğinde,salondaki özellikle kadınların elleri havaya kalkıyorsa;
bu toplumdaki ailede, kaliteli iletişimden söz edilebilir mi?
Hele kadına şiddeti anlatırken,gözüm birine takılıyor.
Eşini nasıl da yumruklarla,tokatlarla dövmüştü.
Hiç yüzü kızardı mı acaba?
Hiç utandı mı dersiniz?

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder