19 Temmuz 2020 Pazar








#Bugün Pazar.....
En sevdiğim gün. ❤️
Kendimi dinlenmeye vereceğimi söylediğim ama hiçbir zaman gerçekleştiremediğim bir gündür,pazar günü.
İlla ki,yapacak bir şey bulurum,üstüne de kendimi yorarım ve her keresinde de,'Haftaya pazar günü,kesinlikle hiçbir şey yapmayacağım' derim ama biliyorum ki,yine yaparım.😂
Bu kez,bu fikrimi kıracağım sanırım.Önümüzdeki hafta,Zorkun Yaylasında,serin serin esen rüzgarın eşliğinde,hamakta kitap okumayı planlıyorum. 
Anacığım,nurlarda uyusun,asla ve kat'a,hiçbir şeyi çürütmezdi,evimizde herhangi bir ürün bozulmazdı.
Çok planlı,çok becerikli,usta bir Anneydi,benim Annem!❤️
Ben de,meyve bahçesinden topladığım erik ve armutları kurutuyorum.
Kış aylarında,çok güzel oluyor bu lezzetler ve illa ki,insan,'Ya,tatlı bi'şey olsa da yesek' dediği anda imdada yetişen,misafirlere sunulan el emeği ,hijyen koşullarda kurutulmuş meyve kurularına nasıl Hayır denebilir,değil mi? 
Çukurova,çok nemli elbette.Böyle kurutma işlemlerinde biraz dikkatli olmak gerekiyor.
Nemden kaynaklı küflenmeler yaşanabilir,sakın gözardı etmeyin aflatoksin riskini.
Meyveleri,olabildiğince ince doğradım;kağıt havlu,pamuklu bez ve yağlı kağıt üzerinde kuruttum.Hangisi daha başarılı görmek istedim.Elbette,sürekli ters yüz etmek gerekiyor.Tam da burda küflenme olabilir.
Çocuklarınız yiyecek,lütfen bu ayrıntılara dikkat edin.
Tamamen güneşte kurutuyorum.Akşamları da,üstüne tülbent örtüyorum ki,börtü böcek dokunmasın.
Çok hijyenim çok! 🙂
Ürünleri kuruttuğumda,olası risklere karşı,her tepsiyi,içine kağıt havlu koyduğum ayrı kutulama yapıyorum.Gözümden kaçarsa,diğerleri zarar görmesin diye.
Tam da güneşli günlerdeyiz.Pazardan alacağınız böyle meyveleri siz de kurutmayı deneyebilirsiniz.
Bu erik ve armutlar bana hediye elbette ama bugüne kadar yediğim en lezzetli erik ve armut diyebilirim.Kurusu ayrı güzel,tazesi ayrın.Seneye,o bahçeyi talan edebilirim yani. 😂
Saksılardaki domatesler de....
Ne yapayım,tarla,bağ-bahçe vardı da,ben mi yetiştirmedim?
Saksıda yetişiyor mecburen. 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder