6 Temmuz 2020 Pazartesi

#Her güzel şeyin bir sonu oluyor mutlaka.
Hafta sonu,yaylamızdaydım.Hiç televizyon izlemedim,hiç sosyal medyadaki haberlere bakmadım,bakmak istemedim.
Her gün kadın cinayetleri,çocuk tecavüzleri görmekten o kadar utanıyorum ki....
Eve döndüm,iş güç beklemez elbette.
Ve haberleri açtım ama öncesinde şu dizeler...
Bu sabah hava berrak
Bu sabah her şey billurdan gibi.
Gök masmavi bu sabah
Güzel şeyler düşünelim diye..”
Cahit Sıtkı Tarancı
Bir ülke,daha ne kadar rezil bir gündem yaşayabilir dersiniz?
-Bursa'da bir kamu kurumunun müdürü,odasına çağırdığı kadın memura, "Maşallah, çok güzelsin, fıstık gibisin" diyerek kalçasını ellemiş ve bu müdür,basit cinsel saldırı davasından mahkum edilmiş ama gel gör ki,ülkenin koskoca Yargıtay'ı,davayı 'Ne abartıyorsunuz,adamcağız çok Babacan tavırla yapmış' diyerek hükmü bozmuş.
-Bir dede....
Adı,Cafer Yılmaz.
3.5 yaşındaki torununa tecavüz eden bir sapık!
Çocukta,aşırı kanama olunca fark etmişler.
Bu şey,2010’da işlediği başka bir tecavüz suçu nedeniyle, 4 yıl hapis cezası almış.Kendi öz kızlarına yapmış bunu.2 gün önce iki kadına yönelik zincirleme cinsel istismar suçundan Ağır Ceza Mahkemesi’nde dava açılmış.
Dede,serbest!
Bunları okuduğum zaman,en çok,bu erkeklerin annesini,eşini,çocuklarını düşünürüm.
Nasıl bir utançtır bu?
Bursa'daki o müdürün ailesi örneğin...
Ne düşünüyorlardır baba ve eş rolündeki bu şahıs için?
Böyle birinden doğmak,böyle birinin eşi olmak....
İnsan içine çıkacak yüzleri kalır mı?
Konu komşusu,çevresi....
Bu müdür,evine hiç utanmadan nasıl girip çıkıyordur?
Bu dede örneğin....
En çok,oğlu ne düşünüyor acaba?
O babadan doğmak ve kendi bedeninden doğan evladına tecavüz eden babası....
Hukuk devleti miyiz gerçekten de?
Şimdi de,destan üstüne destan yazan hükümetin yeni icraatı;Çoklu Baro!
Kendime bir kahve yaptım,haberleri okurken Aziz Nesin'i düşündüm bugün.Malum,usta yazarın ölüm günü bugün.25 yıl oldu bu dünyadan gideli.
'Türk halkının yüzde altmışı Aptal' diyerek ,rakamı çok alt sınırda tutan büyük yazar.
Bir şiiriyle anayım:
‘Dinimi sordu,
İnsan dedim.
Irkımı sordu,
İnsan dedim.
Kıblemi sordu,
İnsan dedim.
Yolumu sordu,
İnsan dedim.
Alışık değildi, çekip gitti’
Bu zulüm bitmedi,bitmeyecek....
Yansın bu dünya,yıkılsın bu evren!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder