14 Ağustos 2020 Cuma

“VERA'YA

Gelsene dedi bana
Kalsana dedi bana
Gülsene dedi bana
Ölsene dedi bana

Geldim
Kaldım
Güldüm
Öldüm”
NAZIM HİKMET

Bu şiir,Nazım Hikmet'in ,en son sevdiği kadın ! VERA'ya ,ölmeden önce yazdığı son şiir.
Ayran gönüllü sevdalar,işi kılıfına uydurma halleridir bana göre.
Bir gönüle,kaç sevda sığar ki!

Neyse....
Konumuz,Nazım ve her limanda bir sevgili tutan denizciler misali,hayatından geçen kadınlar değil elbette.

Çok şiir okuyan bir toplum değiliz ama şiirleri hayatımıza uyarlama konusunda ustalığımız da yok değil hani.

Gelip gitmeyenler,ısrarcı olanlar,vakitlice gitmeyi bilmeyenler hayatın her alanında karşımızda değil mi zaten?
İş,ilişkiyi bitirme becerisinde ama bizler,yıllardır aynı şeyi defalarca yapıp yapıp farklı sonuç almayı ummaktan vazgeçmediğimiz için Albert Einstein'in sözünü hep haklı çıkarıyoruz.

Demişiz ki:

Gelsene
Kalsana
Yapsana

Ama onlar demiş ki:

Geldim
Gördüm
Yedim

Peki,Öldün mü?

Hayır! demiş
Ve eklemiş:
Siz,bu kafada olduğunuz sürece,ben,daha çoook ;
-Yerim
-Yerim
-Yerim!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder