25 Ocak 2015 Pazar

#Hani bir şarkısında der ki,Barış Manço.
Tam elini tutmak üzereyken
Aşkımı itiraf edecekken
Sokaktan gelen o sesle yıkıldı dünyam
Domates biber patlıcan smile ifade simgesi
Keyifle pazar sabahına uyanmanın yolu,güneşli ve aydınlık bir güne gözünüzü açmanızla başlar. smile ifade simgesi
Tıpkı bugün gibi.Dışarısı,azıcık soğuk ama güneşli bir aydınlıkta.
Tam da benim günüm.Kızımla,kahvaltımı etmişim,elinden kahvemi içmişim.Ve hadi biraz da balkondan havayı koklayayım demişim.
Ama.....
Aşağıdan bir tanıdık geçiyor.Döndü ve sokağa tükürdü.İşte,günün domates,biber,patlıcan anı. wink ifade simgesi
Küçük çocukları var biliyorum.Az sonra,annesi,çocuğun elinden tutarak aynı yerden geçecek.Ya çocuğun elinde lolipop varsa ve yere düşürürse....
Ya, lolipopun kağıdını eliyle çıkarıp,şekeri ağzına götürürse? Ellerine bulaşan az önce babasının tükürüğü olabilir mi?
Neyseki,babasının tükürüğü boşa gitmemiş oluyor. smile ifade simgesi
İstanbul'da,dolaşırken,sokakta seksek oynayarak giderdim çünkü,bütün sokaklar,caddeler tükürükten geçilmiyordu.
O zaman da aynısını düşünmüştüm:Darwin,Everim Teorisini boşuna yapmış.İnsanların maymundan falan geldiği yok.Eğer,başka ırklar,maymundan çoğaldıysa bilemem ama bizim insanımız kesinlikle LAMA SOYUNDAN geliyor inanın. smile ifade simgesi
Tükürüğü bu kadar bol olan ve bulduğu her yere tüküreceğini düşünen başka bir ırk var mıdır? smile ifade simgesi
Geçende,bir kadın öğretmenin bile sokağa tükürdüğünü gördüm ve YUH! dedim.
Öğretmen bunu yaparsa.....
Pislik,kanımıza işlemiş mübarek.
''Evimiz temiz olsun ama sokaklardan bana ne?''diyen insanlarla yaşamak ne zor.
Eskiden,çocukluğumda,mahalleyi çöpçüler süpürürdü.
Erkin Koray bile şarkısına konu etmişti biliyorsunuz:
Gerçi,Kör olası çöpçüler onun aşkını süpürmüşlerdi ama olsun,süpürmüşlerdi ya. wink ifade simgesi
Uzun zamandır,ortalıkta çöpçü falan yok.Hoş,uygar dünyada,sokağı süpüren çöpçü olur mu ayrı konu.
Neyse....
Bazen,sokağın durumuna çok sinirlenirim ve süpürgeyi,küreği kaptığım gibi sokağa iner ve temizlik yaparım.Gelenler bana güler.Olsun, biraz da ders olsun isterim
Ama bugüne kadar o dersi alanı hiç görmedim inanın. smile ifade simgesi
Bizim milletimiz pislikten hoşlanıyor.Elektrik direkleri tuvalet yerine geçiyor.
Her gece balkondan şöyle bir sokağa bakarım.Gelenlerin çoğunu da tanırım üstelik.
Maşallahımız var.Gelen her 10 kişiden biri mutlaka bir elektrik direğine uğruyor. Evleri de uzak değil ama ? wink ifade simgesi
Nerdeyse aklıma PAVLOV'un Şartlı Refleksi geliyor.Her gece olur mu be mübarek? wink ifade simgesi
İşte,bizim sokağın perişan hali böyle, bu pazar sabahı.
Ne insanımız uygar olmayı beceriyor ne de sokaklarımız temiz kalıyor.
Ne olacak bizim halimiz?
En iyisi,gidip kızıma kurabiye yapayım.Bir de şarkı mırıldanırım:
Domates,biber,patlıcan...... wink ifade simgesi

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder