9 Haziran 2017 Cuma

#Sevgili anne-babalar,lütfen bugün çocuklarınızı,karne başarısına bakmadan İş Bankası'nın herhangi bir şubesine götürün.
Bilime dayalı kitap hediye ediliyor öğrencilere.
Lütfen fırsatı kaçırmayın çünkü kitap çok güzel.Yeğenimden aldım ve önce ben okuyacağım bugün.
Ayrıca;İş Bankasına da teşekkürler,bu uygulaması için. 
Karneler de alındı;sanki, çok iyi bir eğitim sistemimiz varmış da;sanki, çocuklarımıza çok iyi bir müfredat sunmuşuz da;sanki,öğretmeninden okuluna,atölyesinden laboratuvarına fiziki koşulları çok iyi sağlamışız da;çocuklarımızın karnesiyle gurur duyacağız.
Çocuklarımıza hiç sözüm yok,onlar,biz ne verirsek onu alır ama ya yetkililer....
18 milyon okula giden çocuk-genç demek,bir ülkenin geleceğidir.
Daha dün Sivas'ta sıra dayağına çekilen,gururu kırılan ergen liseliler;kulak zarı patlatılan 1. sınıf öğrencisi,kuran kursunda dayak delisi yapılan küçük çocuk yok muydu haberlerde?
Eğitimi,dini esaslara dayandırmaya çalışan bu yönetimle,bizler sanatta,siyasette,sosyal ve kültürel yaşamda,ekonomide,sporda,bilimde,tarımda ne gibi başarılara imza atacak nesiller yetiştirebiliriz söyler misiniz?
Laik eğitim sisteminde resim,müzik,beden eğitimi,teknoloji tasarım ve diğer bilgiye,öğrenmeye,merak etmeye yönelik müfredatı al,yerine saçından utanmayı öğreten din derslerini koy.
Bu mudur çağdaş eğitim?
Her türlü ahlaksızlığın yaşandığı ülkemizde,üstüne bir de olması gereken eğitimi vermezsen çocuklara ne bekleyeceksin nesillerden?
Evimin karşısı okul.Çocukların bazısı tırnağını yiyor,bazısının gözleri ışıl ışıl.
Bu şu demek;o karne eve gittiğinde ya sıkı bir dayakla birlikte 'Zaten sen gerizekalısın,aptal,bak komşunun oğlu-kızı takdirname almış,sana dünyaları veriyorum,nasıl böyle bir karne getirirsin,;ya da 'Aferin oğlum-kızım,seninle gurur duyuyorum'diyen bir tablo geliyor.
TEOG sınavında bile dünden bugüne,bu kadar birinci nasıl çıkarıldıysa bir anda,aklımıza düşen başarı değil,hükümetin uyguladığı beceriksiz eğitim programından kendine pay çıkarma amaçlı,basit soru hazırlanması geliyor.Elbette,bizim çocuklarımız da çok akıllı ama işletilme yolu açılmayan akıl,heba edilmiş demektir.
Bu yılki TEOG sonuçlarına bakacağımıza,dünya ülkelerindeki matematik ve fen bilimlerindeki sıralamamıza bakalım isterseniz.
Tatil arası okula gidilen ülkemizde,eğitimde çok da umutlu değilim doğrusu ama bunlar da geçecek elbette.
Genç nüfusumuzu elden kaçırırsak,memleket gitti gider bunların yüzünden.
TÜBİTAK'a hayvanat bahçesinin müdürünü atayan bir hükümetten daha iyi proje çıkar mı dersiniz önümüzdeki eğitim-öğretim yılı için?
Hiç sanmıyorum!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder