27 Eylül 2020 Pazar

11 KASIM AĞAÇLIĞI-YAZ DÖNÜMÜ

 Çok canımı sıkan bir konu bu,11 Kasım 2019'da yapılan ve milyonlarca liranın boşa savrulduğu Ağaç Dikme Etkinliği.

Hükümetin,doğru yaptığı bir işi mumla arıyoruz memlekette.
Bu kadar kurak bir mevsimde,11 milyon fidan,sulaması,arazi yapısı,bakımı hesaplanmadan neden dikilmeye kalkıldı ve bunca emeğe ,paraya yazık olmadı mı?
O kadar söylendi,'Yanlış zamanlama ' diye ama dinleyen kim?
'Ben dedim,yapılacak!'
Olmaz ki!
Sağlam,kaç fidan kaldı geriye bilmiyorum ama benim dikim yaptığım alanda ,ben bile bunca bakımla fidanlarımı koruyamamışsam ve bugün gittiğimde defnelerin ve çamların bir kısmının kuruduğunu gördüğümde hem çok üzüldüm hem de çok kızdım.
Bu alana,1 yıldır emek harcıyorum.Kuruyan fidanların yerine yenilerini diktim ama bölgede sulama sistemi vaktinde kurulmayınca,taşıma suyla değirmen dönmez misali,su taşıyarak fidanları suladım ama bakın; fotoğraflarda gördüğünüz üzere,bir kısmını kaybettim.
Mavi Selvi,Defnelerin bir kısmı ve Çam Fidanlarının bir kısmı hala hayata tutunmuş çok şükür.
Ağaçlık alanım,çok taşlık ve çok dikenli bir bölge.
Pazar sabahı,kargalar bile uyanmamışken,şu alana bir gideyim dedim ama inanın,dikenlerin içinden yürümek ve hasar görmeden çıkmak mümkün değildi.
Ben de,dikim yapacak başka alan kalmamış gibi.....
'Daha sağlıklı bir arazi bulsanaydın' diye kızdım kendime.
Alanda,çeşit çeşit bitki ve 'Karga Kavunu' denen bir meyve de vardı.Bu meyve,sinüzite çok iyi gelirmiş ama fazlası öldürücü etki yapıyormuş.
Öyle söylüyorlar bilenler.
Kuruyan ağaçlarıma çok canım sıkıldı ama ilk kez Susam ( Küncü) Tarlası gördüm bu sayede.
Tarlanın içine toplanmıştı öbekler halinde.Nasıl kurutuluyor da,susam elde ediliyor bilmiyorum ama sanırım dallardan çırpılıyor susamları.
Tarlamız,toprağımız yok,hiç de anlamıyorum bu işlerden,cehaletimi hoşgörün lütfen.

Pazar günüm,böyle başladı,toprağın kokusu ve dikenlerin içinde.
Bir de sonucu iyi olsaydı....

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder