25 Eylül 2020 Cuma

#Haluk Levent ve Ahbap Platformu......

Çok iyi işler çıkaran bir platform bu.
Ülkemizin dört bir yanına el uzatıyorlar.Bir çok kurumdan da çok daha iyi çalışıyorar doğrusu.

Yurdum insanı,kafasını pek çalıştırmadan,üretmeden bir şeyleri elde etmeye bayılıyor.
Kolaycılık,kanımıza işlemiş durumda.

Ahbap Platformunda bir haber okudum ve üstüne bir şeyler yazayım istedim.
Çaresizlik başka bir şey ve insan,çaresiz kaldığı durumda elbette yardım ister ama o ana kadar ne yaptığı da önemli.
Hayata tutunmak,bir iş yapmak ya da bir meslek öğrenmek adına ne yaptılar diye de merak etmişimdir.

Şunu da,dip not olarak belirteyim:Meslek edindirme kursları var birçok belediye ve Halk Eğitim Merkezlerinde.
Hani,insan,her şeyi yapar da,'Artık,elimden bir şey gelmiyor 'der,işte onu anlarım ama birilerine el açayım,oturduğum yerden bana gelsin diye bir şey yok.

Siirt'ten yazan bir kadın.7 çocuk yapmışlar.
Çalışma,Seviş,algısıyla yola çıkmışlar anlaşılan.
Çocukların,yaş aralığına baktım,çünkü;kadın yaşadığı evi ve çocukları fotoğraflamış atmış ki,bu bile teknolojiyi bilmeyi gerektirir.
Neyse....
Çocukların en küçüğü ,belki 1 yaşında,3 ve üstü diye de sılanmışlar.
Çocuk yapmak,birkaç dakika,onlara bakmak bir ömür sürer.
Bu insanları cidden anlamıyorum.Bunca yaş aralığında çocuğu,kime ,neye güvenerek yaptınız?
Hani,eviniz,arabanız,katınız,yatınız ve bol sıfırlı maaşınız olur anlarım;çoğalmayı seviyorsunuz anlarım ama tavanı akan bir ev,kulağı sağır,işsiz bir kocayla da bunca çocuk yapılmaz ki!
Kocasına,işitme cihazı istiyor kadın.
Eve baktım biraz.Kartonpiyerli,tavanı su sızdıran,çamaşır makinesinin üstünde ,marketlerde en pahalı cinsten krem temizleyici olan bir ev bu.

Bu arada,işimin ve mesleğimin temeli ayrıntıdır,belirteyim.

Be kadın,kocanın kulağı sağır anladık ve evde oturuyor.Sen,ne yapıyorsun?
Kocanın kulakları sağır olabilir ama evde çocuklarına da bakamaz değil ya.
Elinden ne iş gelir,hiç düşündün mü?
İyi yemek,pasta-börek yapıyor olabilirsin,iyi temizlik yapabilisin,ya da başka bir yeteneğin illa ki vardır.
Birçok kadın,mantı yapıyor,pasta yapıyor,yemek yapıyor ve satıyor.
Sen de yapabilirsin.

Üst komşuna çıktın mı örneğin o sızıntıyı tamir ettirsin diye?O küfün içinde oturacağına,bir şeyler yapmalısın.Sonuçta,aflatoksin,çocuklarına ve size zarar,soluyorsunuz.

Kafa hiç çalışmıyor.En kolay yol,istemek!

Acımasız olduğumu düşünmeyin lütfen ama sağımız,solumuz,hiçbir şey yapmayan ama PTT ve banka kuyruklarında para dilenen,üretmeyi aklından bile geçirmeyen ve bunu yaşam biçimi haline getiren insanlarla dolu.
O paralar,gökten yağmıyor biliyorsunuz.
Çalışanın,emeklinin,işçinin,memurun,çol-çocuğun rızkından kesilerek, ulufe gibi dağıtılıyor.
Bi'silkinin artık yahu!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder