21 Eylül 2020 Pazartesi

 

#Aslolan emek olunca, her şey, insan hayatında ne kadar da önemli oluyor. ❤️
'Yapmam' dediğimiz şeyleri öyle bir yapıyoruz ki....
'Asla,asla deme' diyenler çok haklı elbette.
Hayat, durduğu yerde durmuyor. Mevsimler geçiyor, ömür geçiyor.
Bugün, Lavantalarıma ve zeytinlere bakmaya gittim.
İnsanın, toprağı, bağı bahçesi olmayınca, biraz toprak görgüsüzü oluyor.
Zeytinlerimiz,henüz çok küçük.Geçen kış,don olayı ve sıcak-soğuk dengesizliğinden bütün çiçeklerini döktü nerdeyse.
Oysa,ne çok bekliyordum dalından zeytin hasat etmeyi.
Kısmet değilmiş,seneye artık.
Umut....🙏
Zeytinlere ve elbette Lavantalara gözümüz gibi bakıyoruz.Sıcaklardan bizler perişan olduk,bitkiler ne yapsın değil mi?
Damlama sulamayı açtım biraz,ağaçları ve Lavantaları kontrol ettim.
'Asla yapmam ' dediğim şeyler vardır ama dedim ya;'Asla,asla dememeli insan' .☺️
Elimi,çıplak toprağa hiç süremem örneğin.Herhangi bir böceğe dokunma hissine bile dayanamam.
Ağaçları ve lavantaları kontrol ederken,bir de ne göreyim;kabuklu salyangozlar yapışmış dallara.
Bu böcekler,bitkilerin öz suyunu emer ve bitkiyi kuruturmuş.
Elde olan,üç-beş ağaç olunca çok kıymetli elbette.
Çıplak elimle,dallardaki bütün böcekleri temizledim.
Hani,bazen tinsinti içinde 'Iyyyy' dersiniz ya!
Ne yapayım,onca emek var bu ağaçlarda.
Lavantalar için de,yeni dikim alanları açacağım,dolayısıyla ,böceksiz hava sahası yaratmam gerek.
Valla yaptım ama hem de eldivensiz.😂
Demek ki,büyük konuşmamak gerekiyormuş.
Dünyada,yapılmaz diye de bir şey yokmuş.
Lavantadan,olmadı zeytinlerden köşeyi dönmek gibi bir hedefim var.
Bu yolda,her şey yapılabilir. 😂

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder