26 Eylül 2020 Cumartesi

#Bir çağrı....

Pandemi nedeniyle okullar uzun süredir kapalı.Çocuklarımız,kaybedilmek üzere.

Bir süre sonra,bu çocuklar okula gidecek elbette.
Bizim gibi ülkelerde,böyle ekstrem bir durumda,önlem almak,planlama yapmak ve geleceği düşünmek hayal.
Çünkü,başa getirilen insanlarda böyle bir vizyon yok.

Neyse.....
Uzun yıllardır,okula gönderilmeyen çocuklar için çabalar,projeler yapar dururum.Aileleriyle görüşürüm,Deniz Yıldızı'nın hikayesini yazmak için bütün masraflarını üstlenerek okutacağımı söylerim,yetkililerde,sürekli toplantılarda konuşurum ama bu çocuklar yine okula gitmez.
13-14 yaşında,bir akrabası kaçırır genelini ve gebe kız çocukları geçer atölyemin önünden,ellerinde tespih ve çakıyla el kadar erkek çocukları geçer.
Bugüne kadar,bu çocuklar için somut bir adım atıldığını ben görmedim.
Şöyle bir örnek vereyim:Resmi bir toplantıda,okula kayıtlı ama gitmeyen çocukları anlatıyordum,kafasındaki saçtan utanan ve dolanan bir kadın,beni yalancılıkla suçladı.Yetkili biriydi belli ki ama dünyadan haberi yoktu.
Ertesi toplantıda,çocukları T.C'leriyle birlikte isim isim raporladım ve götürdüm.
Ben,belgesiz iş yapmam,beni tanıyanlar ne kadar garantici olduğumu bilir.
O kadını,bir daha görmedim.
Herkes,kulağının üstüne yattı anlayacağınız.

Bu çocuklar için ne yapabilirim derken,çok uzaktan,Amerika'dan bir arkadaşım,çocuklara yardım etmek istediğini söyleyince,hadi bir gayret dedim ve işe soyundum yeniden.
Projem şu: Öncelikle,kız çocukları ama hepsi okumalı elbette,acil durumdaki çocukların tüm okul gereksinmelerini karşılamak ve ailelerinin 'Forması yok,spor ayakkabısı yok,çantası yok' bahanelerini ortadan kaldırarak çocukları okula göndermek ve devamlılığını sağlamak:
Yoksulluk,bu çocukların kader değildir ve o evde doğmuş olmak.
Bu çocukların da içinden neden bir Aziz Sancar,Bedri Rahmi,Metin Oktay çıkmasın!
Bu şansı,ellerinden almamalıyız.
Ben de,Milli Eğtimle işbirliğine girdim.Şu anda,çocuklar belirleniyor.
Bu bir,çocuklara yardım projesi değil.
Bu,okula gitmeyen çocukları okula gönderme projesi.
Amerika'dan arkadaşım yardım ediyor,acaba diyorum,bu çocuklar için,sizler de bir şeyler yapabilir misiniz?
Belki bir çanta,birkaç defter,bir formayı almak ister misiniz?
Havuzda,para toplamaya çalışıyorum ki,daha fazla çocuğa ulaşabileyim.
Bütün harcamalar,faturalandırılacak ve belgelenecektir,bu konuda şüpheniz olmasın!
'Çorbada,benim de bi'çimdik tuzum olsun' derseniz,lütfen mesaj yoluyla bana ulaşın ,haberleşelim ve birlikte hareket edelim.
Biliyorum,ülkdemiz,derin bir ekonomik krizde ve sizler de çok zor durumdasınız.
Küçük miktarlarla çoğalabiliriz,illa ki,milyonlar harcamanıza da gerek yok.
Ne dersiniz?
Elbirliğiyle,şu kız çocuklarını okula kazandıralım mı?

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder