29 Eylül 2020 Salı

#Mali durumunuz nasıl?

Bakan Albayrak gazetecilere: “Döviz kuru benim için önemli değil, oraya hiç bakmıyorum” dedi.
Valla dedi.
Kendisi,Ekonomiden sorumlu bakan oluyor; anımsatırım.
Yoksa,bu ekonomi işlerinden Çevre ve Şehircilik Bakanı falan mı sorumlu?

Damat Bakan,10 Temmuz 2018'de iş başına geldiğinde,dolar 4.70 tl iken, 2019' da 5.48, sonra 5.76,bugün dolar 7.84 TL.

Damat Bakan,ekonomiden o kadar iyi anlıyor ki, yaptığı her açıklamadan sonra,cebimize giren ve çıkan paraya bakıyoruz,bu işte bir terslik ama....
Damat ,konuşuyor,dolar yükseliyor. Acaba,hiç konuşmasa mı?

-Hani,2023' de,milli gelir 2 Trilyon olacaktı?
'Ekonomiden sorumlu kişi benim 'diyerek ,damattan bile daha iyi anladığını söyleyen .....
-Hani,yalnızca Gaziantep'te,300 fabrika açıldığını söyleyerek ,açılmış fabrikaları,lokantaları,ecza depolarını listeye dahil ederek ,vatandaşa yine,yeniden çay paketi atan....
-Hani,'Ben,tek başıma işlerin başında olursam her şey güllük gülistanlık olacak 'diyen ....
-Hani,vatandaşın,uyusunda büyüsün ninni masallarıyla kendisini teslim ettiği.....

Neyse....
'Bu da soru mu ' diyecek çoğunluk .Mutlu azınlık denen kesimin zaten işleri yolunda.
Sıkıntı çeken; atanamayan öğretmen, ay sonunu getiremeyen işçi-emekli, faturaları nasıl ödeyeceğini kara kara düşünen memur ve bir işi dahi olmayan 22.8 milyon işsiz.

Ekonomiden anlamak ve yorumlamak için ekonomist olmaya hiç gerek yok.
Çarşı-Pazar fiyatlarına bakmak yeterli. 10'lu rakamlarla açıklanan enflasyonun aslı, pazar arabalarında saklı.

Uzun bir aradan sonra,semt pazarına gittim.
Akşam saatleriydi,geç bile kalmıştım.
Nereye dönsem,tezgahlar doluydu hala.
Peki,tezgahlar hala doluysa,neden satılmamıştı onca sebze-meyve?
Yoksa,vatandaşın cebinde para mı yoktu alacak?

Fiyatlara baktım da.....
Geçen yılın aynı döneminde,ben bu parayla çok daha fazlasını alıyordum.Oysa,aynı paraya ,yarısını alıyorum artık.
O halde,enflasyon,nasıl oluyor da,hala 10'lu rakamlarla ifade ediliyor,her şey iki katına çıkmışken?

Hani,damat,'Dolar,benim için çok da tın'diyor ya!
İşte,o pazara giren sebze-meyvenin yetiştiği tohum,atılan gübre-ilaç,traktörün mazotu,çiftçinin alınteri,o dolara endeksli.

Amerika hapşırsa,bizim nezle olduğumuz ekonomide,daha ne kadar dayanılabilir?
Vatandaş,daha ne kadar açlık sınırında yaşayabilir?
Cep delik,cepken delik şu anda.

Kevgire dönmüş durumdayız.Gelen üç kuruş da faturalara,bakkal,manava gidiyor.

Bize ne dolardan,eurodan,sterlinden değil mi?

İthalata dayalı bir düzen,iğneden ipliğe dışa bağımlı bir ekonomi ve damat,'Dolar,çok da umurumda değil' diyor hala.
Bu damat,hangi üniversiteyi bitirdi Allah aşkına?

Beş yaşındaki çocuk bile,parmak hesabıyla kumbarasındaki parayı hesaplar da!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder