5 Kasım 2022 Cumartesi

 Herhangi birinizi köpek ısırdı mı?

Peki, sürü halinde köpeklerin saldırısına uğrayanınız var mı?
Ben, yaşadım.
Eğer, bunlardan birini yaşamadıysanız , yaşayanın halini anlamazsınız.
Hayvanları çoğumuz severiz ve elimizden geldiğince bakarız, koruruz.
Peki, buraya kadar tamam da, başıboş dolaşan ve kontrolsüz çoğalan köpekler ne olacak?
Toplumsal bir sorun haline gelen bu konu nasıl çözülecek?
Bu çocuk, Bitlis/ Adilcevaz 'da, kuduz bir köpeğin ısırdığı iki çocuktan biri.
Çocuklardan biri şanslıydı , bugün taburcu oldu ama bu çocuk o kadar şanslı değil.
Dünyada, kuduz' dan kurtulan 15-16 insan varmış.
Çocuğun çektiği acı bir yana, ailesinin çektiği acıyı düşünebiliyor musunuz?
Okula giden çocuklar bunlar. Köpeğe taş atmamış, tekme vurmamış, kuyruğunu kesmemiş, gözünü çıkarmamış.
Bütün suçları, okula giderken ordan geçmek.
Bu çocuk ölürse, bunun hesabını kim verecek?
10 yaşında, okuyacak, büyüyecek, belki hayali olan bir mesleğin eğitimini alacak bir çocuk.
Ne olacak şimdi?
Sokak hayvanlarını elbette korumalıyız ama kontrolsüz çoğalmaları da ciddi bir tehlike artık.
Yıllarca beslediğim kedi de beni tırmalayıp elimi kanatmıştı ve gelsin kuduz iğneleri....
Adana 'da, Lezzet Festivali' ne yürürken, kendi halinde yürüyen bir adama, kulağı küpeli bir köpeğin saldırdığını gördüm.
Koştum, yerden kaldırdım, adam şoka gitmişti ve elleri, kolları, bacakları parçalanmıştı.
Kanını temizledim, hastaneye götürmeyi teklif ettim ama gitmedi.
Adamın halini görmeyen anlayamaz.
Bakın, hayvanlara elbette sahip çıkacağız ama böyle de olmaz.
Bu konuya derhal el atmak gerekiyor.
Bu hayvanlar kısırlaştırılacak mı, aşılanacak mı, ne olacaksa derhal üremeleri durdurulmalı,önlem almalı.
Sokaklar, başıboş köpek dolu.
Korkuyla yaşanır mı?
Bu çocuk ölürse, kim sorumlu olacak?
Yazık değil mi, hayatı biterse?
Bir 2 kişi, çocuk, oturan insanlar ve iç mekan görseli olabilir

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder