4 Kasım 2022 Cuma

 'Vizyon, başkaları için görünmeyeni görebilme sanatıdır' demiş JonathanSwift

Bugün, bir de Karacaoğlan'ı ' Bir kız bana Emmi dedi neyleyim? sözüyle andım.
Her ne kadar, Karacaoğlan, aşka dair ummadığı bir söylemle karşılaşsa da, ben de bir söylemle karşılaştım bugün.
Aşk-meşk işleri değil elbette.
Kendisini filozof, Einstein kadar IQ' su yüksek, öngörülü, vizyon sahibi sanan biri bana 'Cahil ' dedi.
Olabilir!
Kendi ölçeğinde, vizyon sahibi, öngörülü, çok okuyan, çok bilen biri olduğunu falan da düşünüyordur.
İnsan, kendini beğenmezse çatlar ölürmüş. 😉
Ama hiç kızmıyorum, hatta bu aralar pamuk gibi anlayışlı olduğumu bile söyleyebilirim. 😂
Ne yapayım yani, benden daha iyi biliyorsa, daha vizyonu genişse, daha bilmem neyse?
Böyleyse eğer, memleketi kurtarmak için biraz da onlar çabalasın ama değil mi?
Akıl ve vizyon, bir insanda olmazsa, nafile bir çabadır iyi bir şeyleri beklemek.
Hele ki, biat kültüründen çıkamamış beyinlere ne anlatsanız da boşunadır.
'At Gözlüğü' diye bir tabir var biliyorsunuz.
Hani, yarış atlarında görürüz.
Sağını solunu görmez, çevresinde ne olup bittiğinin farkına varmaz ve bütün amacı yarışı kazanmak olan at gözlüğü...
Ama bunlardaki amacı da ben anlamıyorum.
Yirmi sene, dile kolay yirmi sene memleketin canına okumuşlar.
Daha ne yarışının sonucunu beklemek bu?
Valla memlekette satılacak fabrika, işletme, liman kalmadı.
Mera, otlak,orman, dağ, bayır, köy falan da bırakmadılar.
Sıra zeytinliklere geldi, ona da El Fatiha!
E, daha ne kaldı?
Toplumun yarısı, at gözlüğü takanların ceremesini çekiyor inanın.
Düşünmek, sorgulamak, araştırmak adamların lügatında yok.
Çok konuşan insanlardan uzak durmak gerek.
Boş konuştuğunu bilmez bile konuşur da konuşur.
'Düş yakamdan' demenin her yolunu denersiniz ama nafile.
Israrcı olan, lüzumsuz vaktimi çalan insanlara karşı neden bilmem iyi olamıyorum bir saatten sonra.
Bende mi vizyon eksikliği var, biri bana 'cahil' dedi neyleyim mi demeliyim bilmem? 😉
Ne çekti bu memleket sizin gibilerden ne çekti?
Başka zaman olsa....
Valla pamuk gibi anlayışlıyım bu aralar.
Nasıl olsa gidecekler ya!
Çırpınsınlar bakalım. 🙂

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder