2 Nisan 2018 Pazartesi

#Türkiye yüzde 7.4 büyümüş diyorlar.
Atölyede,kahvemi aldım,dışarıyı izliyorum.Sokaktan geçenlere bakıyorum,hükümet çok haklı,biz epeyce büyümüşüz ama onların dediği gibi tarımda,sanayide,ekonomide falan değil,geçim sıkıntısından ekmeğe ve nişasta bazlı beslenmeye gitmekten başka çaresi olmayan yurdum insanının bedeni epeyce büyümüş.
Büyümek deyince siz ne anlıyorsunuz?
Ülkemizde televizyon izleyen herkes mikrofonlara konuşan mazot fiyatını anlatan ve borç batağından tarlalarını satan çiftçiyi,isyan eden şeker pancarı üreticisini,kapanan fabrikaların önünde çaresizce konuşan işçiyi,ay sonunu getiremeyen memuru,evine et girmeyen emekliyi gördüğünde bu büyümenin nerde olduğunu sormaz mı?
Dolar ve Avro'nun karşısında pula dönen paramızla mı büyüdük yani?
Yoksa,dış ticaret fazlası veren ÇİN bile 1.7 büyümüşken,üretmeyen,iflas eden yaklaşık 21 bin esnafla,kapanan yaklaşık 2000 fabrikayla,üretemeyen çiftçiyle,ihracattan çok daha fazlasını ithal eden bir düzenle mi % 7.4 büyümeyi başardık?
Dalga mı geçiyorsunuz bizimle?
Büyüdüysek eğer,benim insanım neden geçinemiyor;neden sofrasına ne et ne balık ne de tavuk koyamıyor;neden ay sonunu getiremiyor,neden işsizlik rakamları artıyor,neden,pazarda alıcı da,satıcı da,aracı da isyan ediyor;neden?
Üretmeden,tüketen bir sistem nasıl büyüyor sorarım size?
İhracata dayalı bir ekonomi politikası yürütülmüyorsa nasıl büyüyoruz onu da soruyorum?
İğneden ipliğe,her şeyi ithal eden, dışarıya borçlandıkça borçlanan,dolardaki artışla borçlanmada iyice dibe vuran bir ülke haline gelmişken bu neyin büyümesi?
Büyümek dediğiniz şey,,Afrin'de verilmiş 56 şehidin ardından klarnet çalarak, 2013'de Megri Megri söylerken,2018'de Yaylalar Yaylalar türküsüne geçiş yaparken,uçağa doluşan ve yıkama yağlamacı,sözüm ona sanatçı denilen güruhun önünde konuşmayla olmuyor.
Yahu!
Adamlar,Afrin'den bile neşelenecek bir yan buluyor ve türkü söylüyor,eğleniyor. Orda,56 şehidimiz var allahın cezaları!
Siz,'Baktın Afrin hoş değil, Münbiç'i dolaş da gel, yaylalar, yaylalar!' türküsü söyleyip alkış tutarken,gencecik evlatları şehit düşmüş o anaların gözyaşından da mı utanmadınız?
Ayrıca;o uçağın deposundan maaşına, parası da benden,sizden çıkıyor,helal etmiyorum hiçbirine.
Kahvem bitti,sokağı izliyorum hala; biz gerçekten de büyümüşüz meğer ama nasıl dersiniz?
Ne diyordu reklamın birinde 90-60-90 benim bedenim değil vize notlarım.
Peki,bize bu yalanları söyleyenlere biz, vize sınavında kaç verelim?
Mahmut Hoca gibi 'OTUR SIFIR' diyorum ben!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder