20 Nisan 2018 Cuma

#Uçsuz bucaksız tarlaların içinden geçiyorum Çukurova'da.
Tarlaların nerdeyse tümünde,artık modeli eskimiş,görüntüsü kırık dökük,paslı traktörleriyle çiftçiler güneşin altında emek harcıyor görüyorum.
Hava da öyle sıcak ki şu anda!
Nisan ayı için hiç normal değil bu durum.Eskiden,Nisan Yağmurları vardı bereket getiren,ne oldu o yağmurlara?
Ne olacak bu çiftçinin hali? Mazot pahalı,tohum pahalı,gübre,ilaç pahalı.
Devlet desteği de yalan.Ürünü de para etmiyor
Ülkede,planlanmış bir tarım politikası olmazsa böyle savrulur çiftçiler .
Yazıktır,günahtır bunca emeğe.
Tarlaların içinden geçiyorum ve yeşilin her tonunu görüyorum şu anda.
Yeşil,huzur verir insana değil mi,öyle derler.
Tarlalarda çalışan insanlar da huzuru buluyor mudur dersiniz ?
Şöyle de bir gerçek var ama: Bu kadar sefaletle yaşayan,çalışan çiftçilerin kaçı,24 Haziran erken demeyelim,BASKIN seçimde gidip AKP 'ye oy verecek ?
Peşkeş çekilen ŞEKER fabrikalarının bulunduğu Yozgat,Çorum vs.de AKP' ye çıkan oyları görünce,insan güven zedelenmesi yaşıyor kendi insanına.
Hakkımızda hayırlısı diyelim ve kendi derdime düşeyim artık.
Bu doktor da ameliyat derse bittim ben.
Neyleyim çiftçinin derdini?
Tarlada,bağda,bahçede,bir daha kırkayak görürsem,hepsini öldüreceğim diyeceğim ama yapabilir miyim ki?

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder