20 Ağustos 2014 Çarşamba

#Hastane macerası bitmeyince,hadi bugün de gözlemler..... 
Yüreğir Başkent Hastanesi'ne yolu düşen var mı bilmem ama hasta yoğunluğunun böylesi hiç normal değil inanın.
7'den 70'e herkes mi hasta olur?
Özellikle 60 yaş üzeri Koroner'de anjiyo yaptırmakla meşgul.Eğer,genetiksel bir faktör de yoksa,bunca kalp hastasının açıklaması stres ve beslenme bozukluğu olmalı.
Çağın belası stresten kurtulmak olanaksız ama hiç değilse,birlikte yaşayarak ve minimize ederek yaşanamaz mı hayat?
Herkes,patlamaya hazır bir bomba inanın.İleri git deseniz savaş çıkacak.
Bu kadar bunalmış durumdayız anlayacağınız.
İkinci grup ise kadınlarımız.....
Nazım'ın şiirindeki gibi öküzden sonra gelen değil,ciddi ciddi bir vak'a durumda sağlıkları.
Tarla,takım sürseler belki de bu kadar şişman olmayacaklar. 
Spor yok,gelsin pastalı günler derseniz,sonucu bu oluyor-muş.
Akdeniz kadını armut bedenlidir.Yani,üstü dar,alta doğru genişler.
Ama bu kadınlar bir alamet olmuş inanın.Kalçaları inanılmaz büyük ve gerçekten çok şişmanlar.
İçlerinde fit olanı da var ama küçücük bir kesim.Emsal gösterilmez yani. 
Ve özellikle kız çocukları.Obezite,bu ülkenin en büyük belası olacak.Ergen kızların yüksek dilimi obez.Karın bölgeleri çok yağlı ve bel ayrıntısı yok çocuklarda.
Yarının kalp hastalarına adaylar anlayacağınız.
Minicik bebeklerin bile kolunda damar açıcıları görüyorsanız.....
Nesiller gittikçe çürük oluyor demektir.Eskinin insanları 100 yaşına kadar yaşarmış ama şimdi 60'ı bulursanız şükredin.
Kalp,kolesterol,en tehlikelisi ŞEKER.....
Atalar,''Can boğazdan gelir''derler ama eskinin halis tereyağını,sütünü,yoğurdunu,BALINI  yerseniz boğazdan gelir.
Burayı anlayan anlar diyelim. 
Hormon basılmış,GDO'lu gıdalarla yaşamak,sizdeki canı götürür.
Beni tanıyanlar diyecek ki;''İyi de,herkese veriştiriyorsun ama sende durum ne?'' 
Valla,tipik bir Türk kadını diyelim olsun,bitsin.
Kolesterol,şeker gibi lüzumsuzluklarım hiç yok ama o ameliyatım yok mu,o ameliyat?
Beni süründürüyor artık.Balcalı-Başkent bahçesine bir çadır kuracağım.Git,gel zahmet oluyor çok. 
Ama şunu belirteyim;En son bin yıl önce sanırım bir doktor muayenesi geçirmiştim.Çünkü,polikliniğe adım attığınız anda doktor elinizde bir dizi tahlil tutuşturuyor,çoğu da gereksiz.Elinizi veriyorsunuz,değil kolunuzu bedeni kaptırdınız gitti. 
Ama,ilk kez bir doktor muayene etti.Hatta steteskopuyla dinledi,düşünebiliyor musunuz?
Tıp Fakültelerinden hala doktor çıkıyor mu ne? 
Neyse,bugünden çıkardığım ders:Sakın hasta olma.Bütün doktorlar işsiz kalsın. 
Dip not:Sevgili Haticeciğim,geçirdiğim işlemler beni benden aldığı için iki gündür sürünüyorum inan ama iyi olacak her şey biliyorum. 
1 aya kadar rahatım ama sonrası allah kerim. 
Teşekkürler ilgine.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder