15 Eylül 2014 Pazartesi

#2014-2015 Eğitim ve Öğretim yılı açıldı bugün itibarıyla.Eğitimi,yap-boza çeviren AKP'nin,beceriksizlikte sınır tanımayan MEB Bakanı Nabi Avcı ve de Bilaloğlanın çok değerli katkılarıyla, çok şükür laik sistemin bilim ve fenle değil,medrese sistemiyle ve imam hatiplerle kuşandığı bir ülkeye düştük.
Yarım akıllı sandıklarımız bile,meğer ne uyanıkmış ki,memleketim eğitimine ayar verme hakkını kendinde görmüş.İşin acısı,bunu başarmış da.
Düz liselerin İmam Hatipe dönüşmesini,adrese dayalı ilköğretim okul öğrencilerinin tarumar edilişini üzüntüyle izliyorum.
Geçen hafta 1. sınıflarla başlayan öğretim döneminde,bakınız karşımda tüm öğrenciler bahçede ve top oynuyor saatlerdir.
Az sonra da,okullarda açılması zorunlu olan mezcitlere giderler.
Namazdı,duaydı eğitim sisteminin ruhuna el fatiha okurlar artık.
Bu mudur,bu ülkenin hak ettiği durum? 
Afyon'da,500 derslik açığı bulunurken-Ki, bu da,24 derslikli 21 okul anlamına geliyormuş-
Okuldaki iki derslik boşaltılmış ve sıkı durun,kadınlar ve erkeklere mescit yapılmış.
Tabi canım,okulda mescit en gerekli bölüm çünkü.O okulda bilgisayar odası,laboratuvarlar,resim atölyesi,beden eğitimi alanı öyle çok ki,tek derdimiz çocukları namaza alıştırmak.
Bilalin aklına uyanlardan daha iyisini mi bekleyecektik yoksa?
Afyon Milli Eğitim Şube Müdürü İbrahim Özkul'un, “Bundan sonra okulları Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi öğretmenleri yönetecek. Okul müdürleri onların izni olmadan bir karar almayacak” sözlerini okumuştunuz değil mi?
Müdüre bak,hizaya gel işte.
Niye şaşırıyoruz ki?40 BİN ÖĞRETMEN atamasında,İngilizce dersinden sonra,en fazla DİN VE AHLAK DERSİ ÖĞRETMENİ ATANMADI MI?
Tüm ülkenin ve eğitimin cenaze namazını kılarlar artık.
Okul adlarını da değiştirelim ve her birine RTE CAMİSİ,BİLALOĞLAN MEDRESESİ,SÜMEYYE TÜRBESİ adını koyalım,ne dersiniz?
Urfa'da,kalem tutacak ellerin pamuk topladığı,okula hasret,öğretmenine hasret çocukların olduğu,kanayan yaraya dönüşen eğitim sistemimizin en gerekli unsurları bunlar.
AKP'ye oy verenler ne düşünür acaba,çocuklarının zorla imam hatipli edilmesine?
Cahil deyip geçebiliriz ancak,okumuş sandığımızı bazı kuş beyinli gazeteciler de var ki....
Kuşlara hakaret ettiğimi biliyorum,beni affedin ama bunları nasıl tanımlayacağımı bilmiyorum.
Aralarında Atilla Yayla, Gülay Göktürk, Bekir Berat Özipek, Yusuf Kaplan, Ceren Kenar bu deha ekip,okullardan "Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi" dersinin kaldırılması için imza kampanyası başlattı. 
Merak ediyorum,kendilerini hangi eğitim sistemi yetiştirmişti?
İstek gerekçeleri de;bu sistem eski Kemalist algıyla bireyleri yetiştiriyormuş ve şimdi Dersim Katliamı sebebiyle özür, 1915 sebebiyle taziye yayınlayan yeni bir devlet aklı varmış.Pardon da,bu akıl kimin? 
Gördüğünüz üzre,beceriksiz AKP'nin,başta beceriksiz başkanı olmak üzere ülkemize armağan bu istekler.
Ne özrü?Bana sordu mu özür dileyenler?
Dersimmiş,ermeni soykırımıymış.....
Ne yapacaktı hükümet,isyan çıkaranların elini mi sıkacaktı?Yoksa,savaş koşullarındaki TEHCİR'i,katliam kılıfına sokanlara çanak mı tutacaktı?
Bi'defolop gitmediniz başımızdan.
Kemalist çizgiden bu kadar şikayetçi olanlar varsa,buyrun dünya geniş.Sizin meşrebinize uyan bir ülke mutlaka vardır.
Madem,Kemalizmden bu kadar şikayetçisiniz....
Sizi tutmayalım,önden buyrun.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder