10 Nisan 2016 Pazar

#Bugün pazar ve biz bizeyiz.Bizden laf çıkmaz diyerek,hadi biraz dertleşelim de,şu içimdeki birikmişleri dökeyim azıcık.
İdealist olmak,sürekli üretime yönelik düşünmek,insanlara azıcık katkı olsun diye çabalamak bu ülkede takdir görmüyor,göremeyecek de.
Son dönemlerde yaşadıklarım çok canımı sıkıyor elbette.Ülkemdeki gidişat,kadın cinayetleri,çocuk tecavüzleri ve beceriksiz,basiretsiz yöneticiler....
İletişime geçtiğim çok fazla insan var ve iş de yapıyorum.Karşımdaki mühendisinden,müdürüne,işçisinden,esnafına her çeşit insanla haşır,neşir oluyorum.
Karşımda konuşuyorlar,çoğu da iki lafı bir araya getiremiyor,ne dediğimi anlamıyor bile ve boş gözlerle bana bakıyor.
Zıvanadan çıkıyorum böyle anlarda ama 'Sabır,sabır'diye dişimi sıkıyorum.
Haksızlığa uğradığım anlar da çoğalınca;'Ya bende bir sorun var,ya da karşımdakilerde'diyerek isyanlardayım artık.
Doku uyuşmazlığı çeker oldum bunlarla.
Bir iş konusu örneğin.
Karşımda,her çeşit insan var.Müdürü de,öğretmeni de,emeklisi de,işçisi de...
Heyhat!
Yaptığınızı anlayacak kişi var mı derseniz.Eh işte!
'İyilik yap denize at'dese de atalar,ben memleket hayrına olması için çabalıyorum.
Ne yapmışım örneğin hazırladığım işte:Doğayı korumaya yönelik yazı yazmışım,kadına yönelik şiddeti yazmışım.Nasıl önlenir,ne yapılmalı diye çözüm aramışım.
Geçmişimizdeki anılarımızı yaşatmışım ve insanların rencide edilmemesi gerektiğini anlatmışım uzun uzun.
Bir kadının önüne market poşetleri konarak fotoğrafının çekilip,yayınlanmasına itiraz etmişim örneğin.Ya da,burs verilen öğrencilerin afişe edilmesine.
Ya da yapılan yanlışlara değinmişim.Yani eleştirmişim yapanları?
Bilgim dışında,kafasına göre değişim yapanlara kızmışım.
Peki sonuç ne derseniz?
Lütfen yanlış anlamayın,asla küçümsemiyorum ama ilkokul mezunu adam,karşıma geçmiş bana ayar vermeye kalkıyorsa,karşımdaki yetkililer,haklı olduğum halde bileti bana kesiyorsa,eş,dost hatırına taraf oluyorsa ve beni yok sayıyorsa...
Bu işe hem çok üzülüyorum hem de çok canım sıkılıyor.
Böyle insanlarla yol almak ne kadar da zor.
Anladım ki;ya bu adamların suyuna gidip,'Ağam sen,paşam sen'diyeceksin;
Ya yapılanları sineye çekeceksin;
Ya da.....
Yaptığınız işe saygısı olmayan insanlar öyle çoğaldı ki.
Çok canımı sıkıyorlar,çok!
Dürüst olmak,en iyisini yapmaya çalışmak,bir işe yaratmak,insana hizmet.....
Anlamıyorlar!Ve bu adamlarla aynı göğün altında nefes almaya çalışmak...
Ben bu kadar diplomayı boşuna mı aldım arkadaş?
Sizden laf çıkmaz biliyorum ama isyanlardayım artık.
Of ki ne of!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder