27 Mart 2018 Salı

#Bugün DÜNYA TİYATRO günü
"Erkeğin isteğini yerine getirmeyen kadın Allah'a isyan etmiş sayılır"
Mardin Artuklu Üniversitesi Rektörü Prof. Dr. Ahmet Ağırakça’nın yayınladığı ansiklopediden bir ayrıntı.
En son ne zaman tiyatroya gittiniz?
Ben,geçen yıl gitmiştim.Öğrencilik yıllarımda her hafta giderdim İstanbul'da ama artık sık gidemiyorum.Oyunları beğenmiyorum bazen,bazen de oyunculuğu,dekoru falan.
Ama tiyatroya gitmek gerekir.
Sanata ve sanatçıya bu kadar baskı yapılan bir ülkede tiyatro günü kutlanır mı?
Adettendir diyelim ve ülkemizde her allahın günü oynanan şu tiyatrolara bakalım.
Mardin'e çok gitmek istedim ama bir türlü kısmet olmadı.Oysa,ülkemizin hemen her noktasını gezen biriyim ben.En çok terörden gidemedim elbette ama gitmiş kadar da bilgim var.Süryani Şaraplarını çok seviyorum örneğin.Karanfilli Leblebisini,tereyağlı badem şekerini.....
Taş işçiliği,sokakları,telkari işçiliği takıları....
Ama Artuklu Üniversitesi ve başında da böyle birinin bulunduğunu bilmiyordum.
Aynı göğün altında yaşamak,aynı havayı solumak bir zorunluluk bunlarla.
Bir kadın olarak düşünüyorum da,ne demek erkeğin isteğini yerine getirmek?
Siz kim oluyorsunuz da,erkeği bu kadar yüceltip,kadını aşağılıyorsunuz?
Ben köle miyim,yoksa erkeğin her elini sallamasında koşacak bir et yığını mı?
Getirmiyorum, buyurun bakalım.
Hayata,insana,kadına saygısız,hadsiz insanlarsınız ve bizler her gün sizin sergilediğiniz bu tiyatroyu izliyoruz.
Nerden gelmiş bu ARTUKLU'lar diye baktım da;
Artuklular,bilimde,mimaride iyi işler yapmış bir beylik.
Diyarbakır'da Malabadi Köprüsü,Mardin’de Hatuniye Medresesi, Koçhisar’da Ulucami, Şehidiye Medresesini yapmışlar.
Bilimde ise yetişen en önemli bilim adamı El-Cezeri (Bediüzzaman Ebul İz).
Haberleşme, kontrol, denge kurma ve ayarlama bilimi olan sibernetiğin ilk kurucusu olarak kabul edilmiş. El-Cezeri su saatleri, mekanik olarak çalışan müzik aletleri, tulumbalar ve şifreli kilitler yapmış bir bilim adamı.
İşte bu işleri yapan Artuklu Beyliğinin adını taşıyan üniversitenin rektörü böyle biri.
Nasıl,siz de beğendiniz mi bu oyuncuyu?
İyi sergiliyorlar değil mi tiyatro oyununu?
Memleketi bir sahne,hepimizi seyirci,kendilerini de oyuncu sanıyorlar.
Oskarlık bir oyun sergiliyorlar ayrı konu.
Ödül mü versek,sahneden mi indirsek hepsini?
SİZ NE DERSİNİZ?
Tiyatroya gönül vermiş,emek vermiş herkesin her şeye ve her türlü baskıya rağmen özgürce oyunlarını sergilemelerini diliyorum,günleri kutlu olsun.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder