5 Mart 2018 Pazartesi

#Yine bir Semt Pazarı Günü
Yurdum insanının cehaletinden,terbiyesizliğinden,hadsizliğinden o kadar usandım,o kadar usandım ki......
Bugün,bir toplantıdaydım ve hayatımda hiç yapmadığım bir şeyi yaptım; salonu terk ettim.
Karşımdaki insanların üslup sorununu,ne söylediğimi algılayamama durumunu görünce 'Yeter artık'dedim,'memleketi ben mi kurtaracağım,ne halleri varsa görsünler.'
Bir daha asla gitmeyeceğim bu toplantılara.Bende de bir iyi niyet,sanki bir işe yarayacakmış gibi proje üretiyorum bir hayrım dokunsun diye ama hak eden nerde?
Bu kızgınlıkla,malum bugün semt pazarı günüm,pazara gittim,gitmesine de,pazarcılara götüreceğim tohumları unuttum.
Elimde,has diye tanımlanan,Tevriz Kabağı çekirdekleri var.Her yıl,bu çekirdeklerden köylülere ve pazarcılara dağıtıyorum,bizim tohumlarımız korunsun diye.İyi de yetiştiriyorlar.
Tabii,bana da her yıl bir kabak hediye ediyorlar ayrı konu.Parasını vermeye çalışıyorum ama almıyorlar,ne yapayım? 
Havalar ısındı ya,her şey daha bir tazelenmiş durumda pazarda.
Yeşilliklerin kokusu, artık sofralarımızdan kalkacak yaşlanmaya giden pırasa ve brokolinin kokusuna karışmış.
Su Teresi de,ki biliyorsunuz kanser hastalarına çok iyi geldiği söyleniyor,artık odunsu gövdeye ulaşmış ama olsun,son dem alıyorum bitene kadar.
Pazar fiyatlarını anlatmama hiç gerek yok biliyorsunuz.Her haberde ekranlardan izliyorsunuzdur, kadınların yüksek fiyatlardan şikayetini;e ben daha ne yazayım üstüne?
Hayat,cidden yaşanmayacak pahada.Pazar buysa,marketleri hiç düşünemiyorum bile.
Her hafta,mutlaka benzinciye para bozduruyorum,olur da bir mucize olur ve para üstü artar diye ama ne mümkün?
Her hafta,Elif Hanıma,ötekine,berikine borç takıp geliyorum. 
Neyse ki tanıdıklar da durumu kurtarıyorum desem de.....
Elbette ben değil ama yanımdaki kadınların 'Elif,haftaya kalsın borcum,Mahmut Amca,haftaya versem olur mu bir kısmını?'diyen ricaları duyuyorum ve üzülüyorum.
Alım gücü bu kadar düşük insanların.
Bir yandan da düşünüyorum;hem paranız yok,geçinemiyorsunuz,hem de sizi bu hallere düşürenlere neden oy verip iktidar yapıyorsunuz güzel halkım,neden?
Ya şikayet etmeyin ya da gereğini yapın değil mi?
2019'a şurda ne kaldı?
Valla siz bilirsiniz ama ben pazarcılara,köylülere kabak çekirdekleri vermeye devam edeceğim,memleketin geleceği için.
Siz de mi bir şey yapsanız acaba,ne dersiniz? 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder