2 Kasım 2020 Pazartesi

#İzmir'de,enkaz altından 65 saat sonra kurtarılan 3 yaşındaki Elif'in, hayatı boyunca eğitim masraflarını, Yemeksepeti CEO'su karşılamış.

Bu ve benzeri haberleri okuyunca; özellikle, AHBAP PLATFORMU'na yapılan desteği görünce ,yaşanan acının yanına yurdum insanının güzel yanlarını ekleyince kendimi iyi hissediyorum ve 'hala umut var' diyorum.

Çocukların okumasını çok önemsiyorum.Zaten,beni tanıyanlar bu yanımı bilir.
Kız-Erkek ayırmadan, aydınlık yarınlarımızın teminatı bütün çocuklarımızın okutulması gerekiyor.
Bu amaçla,yeniden yola çıktım.
Bir süredir,Milli Eğimden aldığım okul ve listeyle çocuklara hazırlık yapıyorum.
Malum,mevsim kışa dönüyor artık.

Koronavirüs yüzünden,eğitim de sekteye uğradı.Kimse,neyin ne olduğunu bilmiyor,bu iş nereye gider öngörü yapmıyor.

Eğitim,ağır bir sorumluluk.

Bugün,okula bir güzellik daha yapayım istedim ve hesapta olmayan bir iş yaptım.
Çocuklara masal kitapları,okumaya özendirici yayınlar,bilime yönelik dergiler ve Yap-Bozlar..... aldım.
Her kitabı tek tek inceledim ki;yanlış bir kitap çocuklara gitmesin,kafalarını karıştırmasın diye.

Kars'ın-Laloğlu Köyüne giderken de bir çağrım olmuştu sosyal medyadan.
Kitaplar istemiştim insanlardan.
Çok iyi kitaplar geldiği gibi,kirli,karalanmış,yırtık,sayfaları olmayan,çocukların ruh sağlığını bozacak,beynini kirletecek kitaplar da gelmişti.
Kitapları,tek tek incelemiş ve çoğunu yakmıştım.
Evet,ben ,kitap yaktım.
Eğer,o kitapları yakmasaydım,başka çocukların eline geçebilir ve zarar verebilirdi.
Kim,neden yazar böyle şeyleri hiç anlamıyorum,ayrı konu?

İnsanlara,değer vermek gerek.
Muhtaç diye,gereksinmesi var diye,hiç kimseye böyle davranamazsınız.

Bunu neden söylüyorum:
İzmir Belediye Başkanı Tunç Soyer bir açıklama yapmış.
Diyor ki:
'Lütfen,depremzedelere kullanılmış eşya göndermeyin.'
Paketi açılmamış,yeni eşya gönderin ki,bu insanlar zaten yaralı,bir de böyle kendilerini kötü hissetmesin.
Evlerini yitirmişler,canlarını yitirmişler bu insanlar.

Aklıma,Yalova depremindeki bir olay geldi.
İnsanlara yardım diye yırtık kazaklar,battaniyeler,kırık dökük eşyalar göndermişlerdi,hiç utanmadan.
Deprem bu,yarın,senin başına gelmeyeceğinin,senin de aynı durumda olmayacağının garantisi var mı?

Doğu Anadolu Fayı,Kahramanmaraş,Hatay,Osmaniye,Adana hattında risk oluşturuyormuş şu anda;haberiniz var mı?

Kulağının üstüne yatmanın zamanı değil.
Acil önlem almalı!

Hazırlıklar bitmek üzere.Sanırım,haftaya okuldaki öğrencilerle buluşacağım.
Merak ediyorum çocukları.Tıpkı,diğer çocukları olduğu gibi.
Gözlerindeki ışığı görmeyi seviyorum.
Gülümsemelerini....👧🧒👦👩🧑👨👩‍🦱👱‍♀️👱‍♂️👶

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder