2 Kasım 2020 Pazartesi

#Nefret edilen bir insan olmak nasıl bir şey?

Ya da,birilerinin sizden nefret ettiğini bilmek ve bunu artırmak için çabalamak....
Hepimiz,kendimizi iyi sayarız.Kendine kötü diyen de çıkmaz sanırım.
Hepimiz,iyilik timsaliyiz,aklımızdan fesatlık,kötücül duygular geçmez.
Yaşadığımız her şey,kendimizin,çevremizin etkileşmesiyle oluşur.
Ekranda,deprem bölgesi İzmir,'çürük ve boşaltılması gerekiyor ' notu düşülen ve yıkılan Bayraklı'daki binalar ve belediye başkanlarını izledim.

Türkiye'de son 11 yılda 164 kez imar yasasını değiştiren ve 7 kez imar affı çıkaran AKP Hükümeti,şov yapmanın ötesine geçmediği ve belli ki,bu depremden de gerekli dersi çıkarmayacağı gibi. bu işten sorumlu müteahhitler, denetim yapmayan yetkililer sürekli yasalarla oynayanlar,içinde kötücül yanı taşıyor.
Demem o ki; 'İyiyim demeyle iyi olunmuyor!

Bir Anayasa Prof.'u öldü.
Koronavirüse yakalanan siyasiler arka arkaya çıkıyor ortaya.
Bu kadar iyi korunan insanlar bile koronavirüse yakalanıyorsa,gariban vatandaşın ne kadar şansı olabilir?

Ölenin ardından kötü konuşulmaz diye biliriz.
Eskiden,ben de böyle söylerdim ama şimdi fikrim değişti.
Ölene kadar,kötülüğüyle insanları etkileyen biri yargılanmadan gidince ve yaptıkları başkalarını da etkilemişse,neden ardından iyi konuşmalı ki?
Kötü,kötüdür!
İnsanın,yaptğı yalnızca kendisine dokunuyorsa,istediğini yapabilir ama başka insanları da kapsıyorsa,orda ' Dur bakalım' demek gerekir.
Sosyal medyada,ölenlerin ardından yapılan beddualar,koronavirüse yakalanan siyasilere yazılan yazıları gördüğümde,insanlığın nerden nereye geldiğini görüyor ve üzülüyorum.
Aslında,hak ediyorlar elbette.
Kaç insanın canı yandıysa,kaç insanın hayalleri bitmişse ve nedeni sensen,o bedduayı hak ediyorsun demektir.
Böyle insanlarla ben de yaşıyorum elbette ve hep şunu söylüyorum: Dilerim,yaptığının bedelini yaşamadan ölmezsin!
Ölüm,kurtuluş çünkü!

İzmir depremi sonrası,hemen yaşadığım apartmanı kontrol ettirmek istedim ama belediyenin böyle bir birimi olmadığını öğrendim.
Böyle bir şey olabilir mi?
Nerde bu uzmanlar?Evimde,güvende miyim,nerden bileceğim?
Bu,çok büyük bir eksiklik.
Bütün yerel yönetimlerde,bu birimlerin derhal kurulması gerekir.
Can bu,gitti mi gider.
Geri dönüşü var mı?

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder