23 Mayıs 2024 Perşembe

 Ülkemizde, aile zoruyla evlendirilen böyle kaç kadın vardır kim bilir?

Hala bitmedi 'Gelinlikle çıktın kefeninle döneceksin' diye düşünen aileler.
35 yıl, dile kolay.
Dayak atan, içki içen, çalışmayan, kadının elinden parasını alan bir erkeğe 35 yıl katlanmak ne demek?
Evlenmek kadar boşanmak da doğal.
Olmuyorsa olmuyordur.
Eğer kadın, bir mesleği yoksa, çalışmıyorsa, kendi ayaklarının üstünde durmuyorsa ve kocasının eline bakıyorsa o dayağı da yer, baba evine de dönemez, böyle katlanır işte.
Kadıncağızın canı ne kadar yanmış ki, ölmüş kocasının ardından kurtulma duası ediyor.
Böyle örnekleri gören Anne-Babalar...
Kızlarınızı Okutun!
Kızlarınızı Okutun!
Ve kızlarınızı, kendi ayakları üstünde durmasını sağlayana kadar da asla evlendirmeyin.
Sonra, ya toprağa koyarsınız ya toprağa koyarsınız!
Bu kadar kadın cinayetinden hala bir ders çıkarmıyorsanız da...
Boşuna ağlamayın kızlarınızın ardından.
Bir 5 kişi ve şunu diyen bir yazı '"Bir daha dünyaya gelseniz eşinizle evlenir miydiniz?" sorusuna gelen yanıt Türkiye'deki sessiz çığlığın adeta sesi oldu: "Ne bu dünyada ne diğer dünyada görmek bile istemem. 35 sene beni dövdü, ben çalıştım o yedi. Çok çektirdi bana. Çocuklarımı alıp gittim ailem beni istemedi, mecbur evlilik devam etti. Öldü de kurtuldum."' görseli olabilir

Tüm if

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder