21 Haziran 2024 Cuma

 Akşam saatlerinde ,Osmaniye/Toprakkale'de çektim bu görüntüleri.

Demir-Çelik üreten, Tosyalı Şirketine ait bir üretim alanıymış burası.
Göz gözü görmüyordu ve havada inanılmaz ağır bir koku, insanı bunaltan bir hava ,nefes aldırmayan bir fluluk, genizleri yakan bir demir , plastik kokusu,sanki araba lastiği yakılıyor gibi ağır bir ortam vardı.
Karşımda ünlü kale vardı ama görmek ne mümkündü bulanık havadan!
Burası Çukurova...
Her taraf bereketli toprakların diyarı.
Tarlalarda mısır, ayçiçeği, buğday, fıstık ekili.
Bu tarım ürünleri, bu demir çelikten ne kadar zarar gör-m-üyordur?
Peki ya bu koku, bu ağır hava, bölgede var olan yüzlerce ,binlerce insan bu işletmeden ne kadar zarar görüyordur sizce?
ÇED Raporu var mı ,cidden merak ettim?
Hadi ben tesadüfen ordaydım ama o bölgede daimi yaşayanlar, bulunmak zorunda olanlar ,yarın kanser olursa bunun hesabını kim verecek?
Cidden ,anlatılmaz yaşanır bir hava vardı bugün.
Tosyalı, çok bilindik bir şirket.
Ama bu çevre ...
Bana göre insana da hayvana da, bitkiye de bir felaket bu ortam!
İşin teknik yönünü bilmiyorum elbette ama çevre sürekli bu haldeyse ,orda ciddi bir ihmal ve sorun var demektir.
Kim sürekli demir solumak ister?
Nefes alamadım inanın bugün.
Doğayı katlederek böyle üretim modeli olmaz!

Tüm ifadeler

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder