21 Haziran 2024 Cuma

 Bugün Pazar...

En sevdiğim gün.❤️
Bugün Babalar Günü.
Bugün ,bir de Kurban Bayramı.
Adında kurban olan bir şeyi bayram olarak kabul etmek de....
Neyse...
Bugün Babalar Günü; önceliğim bu.
Baba....
Var olmanızın nedeni ikinin biri.
'Baba, dağ gibidir 'derler, gölgesi ağır.
Çevremdeki bazı babalara bakıyorum da....
Baba olmak bir sorumluluktur ve beceremeyeceğiniz bir sorumluluğun altına girmeyin lütfen.
Sırf sizin dürtüleriniz tatmin olacak diye ortalarda binlerce çocuk var mutsuz ve savrulan.
Ne hakkınız var o çocuklara sevgisiz bir yaşam sunmaya?
Çiftlere ,aile kurmadan önce nasıl ki kan uyum testi yapılıyor ,Anne- Baba olma uygunluğu testi de zorunlu olmalı.
Bazı babaları görüyorum ,çocuğunun üstüne titreyen ,bazı babaları görüyorum ,keşke hiç doğmasalarmış dediğim.
Kendi Babamı düşünüyorum...
O kadar az anım var ki.
Çok becerikli ,çok akıllı, çok çalışkan bir Babaydı.
Kurban Bayramı denen ritüelde bile anım var.
Sanırım 4-5 yaşındaydım.
Tanık olarak güçlü olmaya mı zorlamaydı bilmiyorum ama her bayram 2 hayvan keserdi , Anneme ve kendine.
İlla, evin bahçesinde akardı o kan.
Deriye hiç zarar vermeden yüzerdi ve o deriler illa ki,THK' ya verilirdi.
Deriyi yüzmeden önce işlem basamaklarını burda yazmayacağım ama ayağını bana tuttururdu.
Korkardım, bakamazdım ama Baba işte.
Çocuk halimle kafa mı tutacaktım korkuyorum diye?
Şimdiki gücüm, o yıllarıma ait biliyorum elbette.
İstemediğin hiçbir şeyi yapmak zorunda değilsin ve hayat tanık olduklarıyla büyütüyor insanı.
Kol Düğmesi takan, her daim güzel kokan, her zaman özenli giyinen , disiplinli, biraz fazla otoriter, sevgisini içinde yaşayan ,o dönemin dışında özel bir Babaydı benim Babam...
Ah keşke birlikte yaşayacak yıllarım olsaydı .
Babamdan neler öğrenirdim neler!
Küçücük anılarda bile bana çok şey kattı.
Tutanaklardan okuduğumda kalbimi acıtan ve Baba olmanın ne olduğunu bana anlatan o söz;
Babamı ve iki Abimi vurduklarında , Babamın yanına koşanlara Babamın sözleri:
' Beni bırakın, evlatlarıma bakın '
Ölürken bile çocuklarını korumaya kalkmak.
Sonuçta, ikisini kaybettik ama
Baba olmak budur işte!
Gölgen olacak her daim.
'Baba,dağ gibidir 'derler.
Çocuklarına yaslanacak dağ olmayı başaran Babaların Gününü kutluyorum.
Ötesini, babadan saymayın.
İyi Pazarlar...❤️

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder