21 Haziran 2024 Cuma

 Osmaniye İl Kültür Ve Turizm Müdürlüğü , 1. Yaşar Kemal Edebiyat Günleri başlığında ,adına rezalet mi desem, beceriksizlik mi desem anlamlandıramadığım bir etkinlik düzenledi.

Hiç mi organizasyon yapmadınız bugüne kadar?
Bu kadar kötü ,edebiyat adına da ,hele ki, Yaşar Kemal'in adını kullanarak yapılan bu kadar başarısız bir organizasyonu yapmak için cidden bu işlerden hiç anlamıyor olmak gerek.
Onca yayınevi ,ta İstanbul' dan koşarak bu etkinliğe gelmiş dünya kadar maliyetle.
Nerdeyse hiç ziyaretçinin olmadığı, çok az kitabın satıldığı ,gelen insanlarda derin bir hayalkırıklığı ve üzüntü yaratan bu saçmalığı kim akıl ettiyse aferin ona.
Haziran gibi aşırı sıcakların başlangıcı ayda, üstelik hem LGS hem de Üniversite Sınavı'nın olduğu tarihler arasında bu organizasyon yapılır mı?
Hiç mi birine danışmadınız,hiç mi yol yordam öğrenmediniz?
Hava inanılmaz sıcak.
Değil kitaplara bakmak, evden çıkılmıyor çok zorda kalmadıkça.
Cidden eriyor insan bu sıcaktan.
Anlatılmaz yaşanır bir durumdayız anlayacağınız.
Gelelim şu kurumlara...
İnsanlar, onca maliyetle gelmişler ve nasıl gideceklerini kara kara düşünüyorlar çünkü çok zarardalar.
Başta İl ve İlçe Milli Eğitim olmak üzere , Kaymakamlık, belediyeler, diğer kurumlar, işletmeler, odalar ,müzeler ,Kültür ve Sosyal İşler Müdürlükleri ,okullar standlardan 50-100'er kitap alarak kütüphanelere ,okullara bağış yapamazlar mıydı?
Öğrencilere karne hediyesi verilemez miydi?
Yoldan geçenlere dağıtsaydınız, ya da, insanlara hediye etseydiniz ,buraya kadar gelen o insanlara bir katkınız olmaz mıydı?
Nasıl bu kadar düşüncesiz olmayı başarıyorsunuz cidden anlamıyorum?
Kurdele kesip gitmek marifet mi?
Sonrası ne olacaktı?
Böyle bir organizasyon yapıyorsanız, 1 sene öncesinden hazırlanır program.
Hangi yazarlar gelecek, imza günlerinin saati, söyleşiler,paneller hangi tarihlerde yapılacak çok önceden belirlenir.
Bu kadar beceriksiz olunur mu?
Bir bilene danışmayı öğrenin.
'Ben yaptım oldu' diye bir şey olamaz.
Umarım seneye bu işi doğru planlayacak birileriyle çalışırlar.
Bana gelsinler örneğin.
Böyle Edebiyat Günleri mi olur?
Çok üzüldüm ,dün o standların boşluğuna, gelen insanların yüzündeki hayal kırıklığına.
Bir daha da gelmezler zaten.
Ben olsam, ben de gelmem böyle rezalet bir organizasyona.
Okumadığım birkaç Stefan Zweıg kitabı vardı aldım.
Herkes 1 kitap alsa ,orası boşalırdı.
Yarın toplanıp gidecek o insanlar.
Lütfen,bu akşam ,yarın sabah gidip kitap alın ordan.

Tüm ifadele

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder