21 Haziran 2024 Cuma

 Evimin karşısında Ortaokul var.

Sabah saatlerinde ,rengarenk giyinmiş öğrencileri ,cıvıl cıvıl sesleriyle karne heyecanını izliyorum ve aklıma Gebze 'deki Anadolu Lisesi 'nde kız öğrencileri kıyafetlerinden dolayı mezuniyet törenine almayan ,o ... akıllı müdür geliyor.
Lanet olası zihniyetler yüzünden güzel ülkemiz Arap ülkelerine dönmek üzere.
İş Bankası'nın geleneksel bir uygulaması var biliyorsunuz.
Her karne yılı sonrası, başarıya bakılmaksızın karnesini götüren her çocuğa ücretsiz kitap hediye ediyor.
Yıllardır izliyorum bu konuyu ve şahane bir tatil hediyesi çocuklara diye düşünüyorum.
Her yıl, sokakta gördüğüm her çocuğa ' İş Bankası'na gidin kitabınızı alın' diyorum.
Çocukların ve annelerin geneli bunu hiç duymamış oluyor ne yazık ki.
Kitap okumayan nesiller sorgulamayı da bilmez.
Sabah, tam da İş Bankası'nın önünden geçiyorum yanında boy boy 4 çocukla türbanlı bir kadın gördüm.
Neden türbanlı diyorum çünkü; sokakta gördüğüm annelere aynı şeyi söylediğimde konuyla ilgilendiler ve kitapları nasıl alacaklarının ayrıntısını sordular.
Tam da bankanın önünde olunca kadına dedim ki: İş Bankası karne hediyesi kitap veriyor, içerden alın güzel bir tatil hediyesi ' dedim ,kadın hışımla 'Almıyorum ,almayacağım ' dedi.
'Neden peki ' dedim.
İçeriğini beğenmiyormuş.
Şuna yüzde bin eminim; hayatında tek bir kitap dahi okumamış, bu kitapların ne içeriğini ne de bankanın kitap hediyesinden bi'haber ,kıt aklıyla bana çıkışmaya devam etti.
Bıdı bıdı ediyor karşımda.
Dışımdan değil elbette ama içimden
' Seni gerizekalı. Şu yanındaki 4 çocuğa yazık. Senin gibi zır cahil bir annenin elinde heba olacak bu çocuklar' diye diye söylenerek atölyeme döndüm.
Valla bu ülkeye yazık oluyor.
Bu kadar cahil, bu kadar kültürsüz, bu kadar kıt akıllı ,sorgulama yeteneği olmayan insanlarla bu ülke nasıl aydınlığa çıkacak?
Karne alacak çocuğum olsaydı keşke.
İnanın ,o kadar güzel içerikli ki o kitaplar.
Elime geçtikçe ben de okuyorum.
Eğer, karne alan çocuklarınız varsa lütfen İş Bankası'ndan kitap alın.
Banka çalışanı değilim, bankada hesabım da yok ama böyle bir hizmet varsa ortada, çocuklarımız mutlaka okumalı.😎

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder