13 Nisan 2019 Cumartesi

#Bir İlkbahar Sabahı.....
Böyle bir şarkı vardı değil mi;'Güneşle uyandın mı hiç?' diye devam eden.
Bir ilkbahar sabahına uyandım,uyanmasına da,ortalıkta güneş yok.Birazdan,sıkı bir yağmurun sesi gelecek belli oluyor.
Peki,güneş yok ama iyi bir şey de mi yok?
Bizim kumrunun bir yavrusu oldu bu sabah örneğin.Kel kafalı,minicik bir yavru.
Sanki,o minicik yumurtadan siyah saçlı bir dinozor çıkacaktı. 
Annesi,ağzına yemek veriyordu ama fotoğraflamak ne mümkün?
Perdeyi araladım,hemen sakladı yavrusunu.
Diğer yumurtaya ne oldu acaba? Bakamıyorum ki,anlayayım?
Çocukluğum aklıma geldi.
Anacığım,nurlarda uyusun,hep tavuk bastırırdı kuluçkaya.Başında beklerdik bir an önce civcivler çıksın diye.
Çok maceram vardır bu konuda ama sonra.... 
İlkbahar geldi ya,bütün Çukurova portakal,limon,turunç çiçeklerinin kokusuyla doldu.
Nereye dönsem,ortalık mis gibi çiçek kokusu.
Kahvaltımı,bahçemizden gelen kokular ve müzik eşliğinde yapıyorum.
Malum,' Müziksiz bir hayat hatadır' diyen Nietzsche'yi haksız çıkarmak olmaz ama müziksiz bir kahvaltı asla olmaz benim için.
Kuşların ekmeğini de koydum.Annemin,Arap Bülbülleri de telde sallanıyor.
Güzel bir başlangıç yani,güneşsizliğe rağmen.
Birden,camiden,hocanın sesi duyuldu.Yine biri ölmüş,haberini veriyor sela okuyarak ama nasıl okuyor?
Hani,sabahın bu saatinde,ne diye yataktan kalktım,hala uyuyorum ,tez zamanda bitirip yatağa döneyim diyen bir ses duyuyoruz camiden.
Rahmet olsun ölene.
Ama...
Bu hocaları kim,hangi kritere göre seçiyor cidden merak ediyorum?
Ses yok,kıraatle okumak yok.
Hocaların da ellerinde dijital teknoloji telefonlar var ama hala kötü sesle insanları namaza çağırıyorlar.
Oysa,cep telefonları uyarı işini gayet iyi yapıyor.
İşin tadını nasıl kaçırdılar size örnekleyeyim:

Bir cenazeye gittim,bir kadın Yasin okuyacağını söyledi.Sanıyorsunuz ki,eski usul,Yasin'i açacak ve okunacak.
Kadın,cep telefonunu çıkardı,Yasin'i açtı ve.....
Her şeyin ölçüsünü kaçırmakta üstümüze yok maşallah!
Neyse....
Şu kuşumuza bir daha bakayım,çiçek kokularını bir daha soluklanayım ve yola düşme vakti. 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder