24 Nisan 2019 Çarşamba

#Birkaç gündür,olaylara dışardan bakıyorum.
Haberleri izliyorum,yorumları okuyorum.....
Bir de ' Adamım' diye ortada geziyorsunuz ya!
Söyleyebildiğim tek şey,' Lanet olsun sizin kalıbınıza.Müsvedde bile sizlerden çok daha değerlidir.'
Memlekette ne doğru acaba diye de düşünmüyor değilim.
'Çivisi çıkmış' desem yaşananlara az bile söylemiş olacağım.
Şu yumruk atan zavallıyı ve bunu savunmaya kalkan avukatı gördüm de....
Devlet,çocuğundan yaşlısına,kadınından erkeğine,askerinden polisine yani; vatan toprağı diye tanımlanan bu bayrak çatısında yaşayan her bir canlıyı korumak,kollamak zorundadır ve hukuk devleti,yasaları doğru işleten bir mekanizmadır ve de olmalıdır.
Oysa yaşananlar tam bir rezillik.
Toplum,hep böyle miydi,yoksa sonradan mı böyle oldu fark edemiyorum artık ama rezil olduğumuz kesin.
Dünya,nelerle uğraşıyor,biz ayıbımız ayyuka çıkmış nelerle uğraşıyoruz.
İki haftadır fizik tedaviye gidiyorum her gün ve hastaneden evime yürüyerek geliyorum.
7 km yol yapıyorum dönüşte ama yürümeyi seviyorum ayrı konu da....
Belediyecilik demek,işini doğru yapan yönetim demek.
Hadi,ben yürüyorum ama engelli vatandaşlarımız o kaldırımları nasıl kullanıyor?
Ne kaldırım, kaldırma benziyor ne de Allahın tek bir gölge edecek ağacı var.
İyi ki yaza girmedik henüz.
Yahu!
Bu bölge,yıl 8 ay güneş altında.Nasıl ağaç dikmezsiniz?
Gerçekten de iş bilmemezlikte sınıf atlamak bu olsa gerek.
Hastanede telefon çekmiyor,haliyle internet de yok.
Elimde bir kitap.....
Ekin Sapı Devrimi.
Yazarı;Masanobu Fukuoka.
Dedim ya,dünya nelerle uğraşıyor,biz yaya!
Hiçbir şeysiz tarımı anlatıyor kitap.
Zeytin bahçesi kurduk ya,nasıl yararlanabilirim dedim ve kitaba daldım.
Toprak sürülmüyor,tarım makinesi,ilaç,suni gübre kullanılmıyor ama verim yüksek.
'Bu nasıl olur ?'dedim.
Hani,alıştırıldık ya,İsrail tohumuna,ilaca,gübreye.
Adamlar,bu işe kafa yormuş,başarmış;
Bunlar ise,hala bir ülkenin Ana muhalefet partisinin başkanına yumruğu çakıp,bir utanmadan,arsızca beyanatlarda bulunuyor.
Günlerdir yapılan açıklamaları okuyorum,izliyorum ve duyduğum şey UTANÇ!
Fukuoka,doğal yollardan mücadeleyle başarılabileceğini kanıtlıyor ama bizler,doğal yollarla bunlardan kurtulmayı bir türlü başaramıyoruz!
Sorun bunlarda mı,bizde mi?

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder