1 Nisan 2019 Pazartesi

#Sevgiye ve umuda dair...
Balkon kapısının üstünde önce birkaç çöp gördüm.Anladım ki,kuşlar yuva yapacak.
Evin pencere ve balkon kapıları onların mekanı,misafir olan biziz.
Öyle de beceriksiz ki yuvayı yapan dişi kuş,her keresinde düşen çöpleri yuvaya ben yerleştiriyorum.
Bu işler işgüdüsel değil miydi Allah aşkına?
Acemi bu kuş,acemi.
Dün gördüm,iki yumurta bırakmış,üstüne yatıyor.
Balkon kapısının her açılışında yumurtalardan kalkıyor.Biliyorsunuz;kuluçkadan kalkıldığı zaman yumurtalar soğur ve içindeki yavrular ölür.
Korkudan balkona çıkmıyorum.
Yakında torunlar gelir artık.
Bu hayvanların yuva yapacağı ağaçları keserseniz,onlar da böyle şaşkına döner.
Bir toplantıya yetişeceğim,yağmur da yağıyor,yavru bir köpek.
Yalnızca başını okşadım,hepsi buydu ama peşimden ayrılmadı,bacaklarıma dolandı.
Bütün canlılar gibi sevgiye aç.
Adamın biri 'Hoşt' diye ayağını salladı....
Ne yapıyorsunuz ,savunmasız bir yavru o dedim.
-Köpek işte demez mi?
Hayvan korktu,yanıma çağırdım,başını okşadım yeniden.
Adam,başını sallaya sallaya gitti.
Alt tarafı bir köpek,deli mi ne diyerek üstelik.
Hayvan, sevgiye ne kadar açsa,bütün canlılar gibi,arkama düştü ayrılmıyor.
-Yavrum,bas git diyorum;yok,gitmiyor.
Benimle epeyce yürüdü.
Toplantıya girdim,baktım ki,o da peşimde.
Hayvanı kovaladılar zalımlar!
Neyse....
Çıkışta her yeri aradım,hayvan yok.Geldiğim yoldan geri döndüm,yine yok.
Bir arabanın altında kalmasaydı....
Neden bunları yazıyorum?
Hani,yerel seçimler bitti ya!
Hani,sokaklar sahipsiz kedi,köpeklerle dolu ya!
İşte,bu hayvanlara sahip çıkacak proje yapacak belediyeler.
Mama ve su kapları hazırlanacak parklara.
Aşıları yapılacak,kısırlaştırma yapılacak,kulağına küpesi takılacak ve doğal ortamda yaşayacak bu hayvanlar.
Ağaç dikecekler her yere.Kuşların evlerini konduracaklar üstüne.
Hayata saygı duymayan,insana da hayvana da saygı duymaz.
Bu canlılar için bir şey yapmam gerek.
Bilmem ki,sonuç alabilir miyim?
Uygar,düşünceli,vicdanlı,merhametli belediye başkanlarını istiyorum.
Aklım yavru köpekte.Yağmur da yağıyor.....
Yalnızca başını okşadım,o kadar!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder