22 Ekim 2020 Perşembe

#Bir öykü okudum ve .....❤️

Bazı çocuklar şanslı doğar,bazısı ise elinden tutarsan eğer....

Öykü'de,iki kardeşi olan ve yatılı okulda okuyan bir çocuğun yaşadıkları anlatılıyor.
Babası çoban,annesi tarla işlerinde.Lastik bir ayakkabısı var,çorapsız giydiği için ayağını terleten.
Başarılı okul yılları ve öğretmenlerinin 'Sınava mutlaka girmelisin' öğüdü.
Yoksulluk var,kitap alacak para yok.Utanır,babasına söyleyemez,anasıdır imdadına yetişen.
Köyde,bir kız vardır üniversiteyi kazanan.Ondan ister kullandığı kitaplarını.
Hani,sayfalarında işlemler yapıp karaladığımız üniversiteye hazırlık kitapları var ya;işte ondan.
Kız,çobanlık yapan ve üstü başı dökülen çocuğa kitaplarını vermez ve 'Sen git,çobanlık yap,kitaplarıma yazık olur' der.
Karalanmış kitapları ne yapacaksa artık....
Çocuk,çaresiz beklerken,bir köyde kitap olduğunu öğrenir,köye gider,köyde,yaşlı bir kadın sayesinde iki çuval kitap toplanır ve sınava iki ay kala çocuk sınava hazırlanır.
Sınava girer,sonra çobanlığa devam.
Bir gün,köye resmi bir araç gelir,köylü merakta.
Muhtar,çocuğu çağırır ve 'ÖSYM' de 500 tam puanla Türkiye birincisi oldun' der.

Öykü böyle.
Çocuklarımızı okutmak gerekiyor kız-erkek demeden.
Bu nedenle,yıllardır,çocuklarımız için çabalıyorum.
Bir okul tespit ettik Milli Eğitimle.
Okullar,henüz tam açılmadığı için,ilk ve orta kısım çocukların yaş aralığı,kız-erkek sayısı,ayak numaraları belirlenemedi.
Önümüzdeki hafta,sanırım netleşecek.
Bir çocuğun dahi,okula gitmesini sağlamak,üniversite kapısına göndermek hedefim.
Bu nedenle,çok uzaktan,ta Amerika'dan arkadaşım bana destek oldu.
Burdan,kendisine çok teşekkür ediyorum.🙏
Çocuklar hepimizin.
Bir ayakkabı,bir mont,bir çanta....
Herhangi birini almak ,bir çocuğun üşümesine engel olmak demek,okula gitmelerini teşvik etmek demek.

Kars'ın Laloğlu Köyünde görmüştüm,ayağında terlikle okula gelen çocukları.
Selim İlçesinde görmüştüm,kar yağarken,üstünde incecik bir ceketle okula giden çocuğu.
İyi ki,gittim,gördüm ve o çocuklara elimi uzattım.
Siz de yapabilirsiniz?
Ya da,bir güzellik yapmak isterseniz,bana ulaşın.

Çocuk sayısı çok,hepsine yetişmek biraz zor mu olacak ne?

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder