21 Ekim 2020 Çarşamba

 #YOKSULLUK....

Bir istatistik okudum ,verileri şöyle:
Türkiye'de açlık sınırı 2 bin 447 TL'nin altında geçinen;
- 2 milyon ücretsiz izinli,
- 10 milyon asgari ücretli,
- 11,7 milyon emekli,
- 10 milyon 400 bin işsiz,
- 17 milyon sosyal yardımlarla geçinen insan var.

Dün,evime dönerken bir kare gördüm.Mavi renk taşıyan ki;anladınız sanırım o marketler zincirini,görevli,son kullanma tarihi geçmiş ürünleri çöpün içine ve yanına koydu.
Daha önce de gördüğüm için şaşırmadım elbette.
İnsan sağlığı,her şeyden önemli.Son kullanım tarihi geçmiş gıdaların imha edilmesi gerekir.
Bu marketler zincirine bir öneri olsun öncelikle:
Tarihi geçmiş gıdaları,lütfen çöpün içine,çevresine koymayın,imha edilecek yerlere yönlendirin.
Peki neden bunu önerdiğime gelince...
İki ay önceydi.Çöpün çevresindeki patlamış ama kutuda kalan sütleri,tarihi geçmiş makarnaları,sütlü tatlıları poşetlere dolduran iki kadın görmüştüm.
Uyardım,çünkü anlamıştım tarihi geçmiş gıda olduğunu.
Kadının biri bana döndü ve:
-Ne yapalım,bunları çocuklarımıza alamayız.Evde pişirecek şey yok.Biz de biliyoruz,çöpün içinden bunlar alınmaz ama başka çaremiz yok.Çocuklarımız alışkın bunları yemeye,bir şey olmadı henüz.

Poşetler dolusu ,tüketilmemesi gereken,tarihi geçmiş gıdaları alıp gittiler.

Dün,evime dönerken,yine atılmış ,tarihi geçmiş gıdaları bu kez bir erkek topluyordu.
Poşetlere koydu ve çöpün içinde,nerdeyse hiç bozuk gıda bırakmadı,topladı gitti.

Aslında,belgeli çalışıyorum ve bu kareleri fotoğraflıyorum ama o erkeği ve o kadınları fotoğraflamak istemedim.
Belki,utandım,belki bu yoksulluğun çözümünü bulamayanlara lanet okudum ama ülkemiz gerçeği bu uzun yıllardır.

Askıya bağlanan ekmeklerle bu açlık biter mi hiç?
Vatandaş aç,işsiz;çiftçi üretemiyor,ürettiğini satamıyor,girdilerini karşılayamıyorken;

Resmi Gazetede yayınlandı:
Haber şu:
Türkiye, ihtiyaç sahibi ülkelere un ve bakliyat yardımı yapacak!

Utanıyorum biliyor musunuz,bu haberleri okumaya.
Benim insanım,çöpten tarihi geçmiş gıdaları toplayacak,sen başka ülkelere yardım edeceksin!
Olmaz!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder