9 Haziran 2015 Salı

#Karpuzu çok severim.
Annem bana küçükken derdi ki ''Kızım,seni karpuzcuya vereceğim''
O derecedir karpuza düşkünlüğüm. smile ifade simgesi
Biz çocukken,babam,eve karpuz alırdı.Annem kestiğinde,evi karpuz kokusu sarardı.Çenemizden suyunu akıta akıta yerdik o güzel karpuz dilimlerini. smile ifade simgesi
Annem,çekirdeklerini kurutur,tavada kavururdu.Biz de çerez gibi yerdik.
Eskinin karpuzları da ne karpuzdu ama...
Diyarbakır karpuzu,Çukurova'nın o bereketli topraklarının yeşilli,alacalı karpuzları şahaneydi.
Annem ve babamın yokluğu mu karpuzları tatsızlaştıran yoksa,karpuzlarda mı bozuldu bilmiyorum?
Yok artık eskinin karpuzları.Çiftçi öğrendi kabaktan aşılama karpuzu,içinde ne çekirdeği var ne de tadı.Etli bir karpuz çıkıyor ve kesip,çöpe atıyorsunuz.
Babam mı çok yetenekliydi karpuz seçme konusunda,yoksa o dönemin karpuzları mı hep güzeldi bilmem.
Geçende,pazardan bir karpuz aldım.Tarlaya şeker atmayı unutmuş olmalılar. wink ifade simgesi
Şekersiz karpuz mu olur Allah aşkına?Attım çöpe.
Devletin,yanlış karpuz politikasının sonucu bu elbette.Mayıs ayında,İran'dan karpuzu getiriyorlar.Piyasa,karpuza doyuyor.Bizim karpuz çıktığında da para etmiyor.Çiftçi de buldu işin kolayı,aşıla kabaktan karpuzu,sür piyasaya.Karpuz para etmeyince de,sürüyorlar tarlada ürünü.
Yıllardır,iyi bir karpuz yemedim inanın.Tadını bile unuttum.
Çocukluğumun karpuzlarını istiyorum artık.Yok mu,şöyle şahane karpuz eken biri?
Valla annemin sözünü tutacağım bu kez. wink ifade simgesi
Neden,böyle bir girizgâh yaptığıma gelince....
Hiç yaz gribine yakalandınız mı?İnsanı,yere seriyor inanın.İyileşme süreci de uzayınca,hadi bir doktora dedim.Elbette yürüyerek. smile ifade simgesi
Öyküleri,hep yürürken yaşarım.Bir çıtırtı duydum ağaçlık alanda,bir kaplumbağa.Önünde bir karpuz dilimi,habire yiyor.1 saat sonra dönerken,baktım ki,dilimi bitirmeye durmuş.
''Vay alçak'' dedim içimden,fotoğrafını çekerken.Ben,daha iyi bir karpuz yemedim ama ormandaki hayvan bile tanışmış meğer. wink ifade simgesi
Ben de isterem.... smile ifade simgesi

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder