21 Ağustos 2017 Pazartesi

#Biz,tarım ülkesiyiz! 
Mi acaba?
Biliyorsunuz artık kış hazırlığı başlıyor.Dün,domates salçası yaptım.Marketten tek tek seçtim en kırmızısından domatesleri.Ankon domates,salça için en iyisi ve en ucuzu şu anda.Bugün de,kabuklarından salça yapmaya devam ediyorum.Hem temiz,hem sizin elinizden çıkıyor evinizdeki salça,bu her açıdan iyidir.
Öğle yemeğinde ise Mercimekli Köfte yaptım.Mercimekleri ocağa koyarken,birkaç gündür Kemal Kılıçdaroğlu ve başbakanın ve de çok engin donanımlı basınımızın ve de sosyal medyanın Yozgat mercimeği üzerine yorumlarını okuyorum,okuyorum... da;
Biz,eskiden tarım ülkesiydik kendi kendine yeten.
Peki,şimdi durum ne?
Mercimeğin ana üretim yeri Türkiye ve Yozgat'ın mercimeği çok ünlü lezzet açısından.
Ama biz mercimeği artık İTHAL ediyoruz!
Ocağa koyduğum mercimek yerli üretim ama ya artık raflarda kendi mercimeğimi bulamazsam?
Fındık.....
Fındık,tarlada 9,tezgahta 45 lira.
Giresun'daki fındık üreticisi ağaçları kesmeye başladı kızgınlıktan.
Haklılar mı?
Elbette haklılar.
Fındık üretiminde dünyada 1 numarayız.Peki,o halde,fındığın fiyatını neden Avrupa ülkeleri belirliyor ve ben neden fındığı ucuza yiyemiyorum?
Üretici,10 lira verilen fiyatla nasıl kâr edebilir?
Bir söz de fındık üreticilerine olsun:
Kardeşim;neden fındıkları yakıyor,ağaçları kesiyorsunuz?
Verin gariban halka,hiç değilse kursakları fındık görsün.Asgari ücretin altında yaşayan onca insan hayatında fındık mı görüyor?
Bir işe yarasın bari değil mi?
Bir ülkenin başbakanı mikrofonlara 'Ülkemizde ekonomi yolunda,hızla büyüyoruz.Eyy Kılıçdaroğlu,sen işine bak'diye konuşuyor;cumhurbaşkanı da 'Fındık üreticisini koruyun'derken,sanki bunu devlet değil,biz yapacakmışız gibi fındıkçıları ayakta uyutuyorken ve son seçimlerde fındık üreticisi bu iktidara oy vermişken,biz şimdi ne yapalım da bu üreticiye destek olalım?
Fındığın kilosu 45 lira kardeşim!
Bunun bir nedeni de sen değil misin şimdi?
Ağla bakalım,bir dahaki seçimlere kadar.
Sanki,iktidar partisi CHP;sanki Yozgat Mercimeğini korumak Kılıçdaroğlu'nun sorumluluğunda;sanki batmış ekonominin sorumlusu CHP.
Yeminle,bunları dinlerken zıvanadan çıkıyor insan.
Hadi ordan diyorum ben de,hadi ordan.
Beceriksizliğinizin faturasını tüm ülkeye ödetiyorsunuz gözümüzün içine baka baka.
Bugün,semt pazarına gittim.
Malum;mevsim turşu,salça,tarhana mevsimi.
Pazar fiyatlarına bakıyorum da,bamya hala 8 lira,biber 5 lira,sarımsak 8 lira ki,Kastamonu sarımsağı da değil;
Kış hazırlığı dediğiniz şeyin maliyetini düşünemiyorum bile bu fiyatlarla.
Hadi gelin de,bu ülkede ekonominin yolunda gittiğini söyleyin?
Pazardan çıkıyorum,belki de günün en gülünesi konuşması çalındı kulağıma:
İki adam konuşuyor:
-Yav gardaş,bu kadınların hastalığı hiç mi bitmez?
Her gün hasta,her gün hasta! 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder