24 Ağustos 2017 Perşembe

#Yurdum insanı öyle tuhaf ki,bir yanım isyan ediyor,diğer yanım 'Belki bir umut hadi biraz daha dayan'diyor.
Mezarlıktan çiçek ç-alınır mı?
Mezarlar,en dokunulmaz kutsal yerimiz.Her şeyin bittiği nokta orası.
Gidip,duanızı edersiniz,gözyaşı dökersiniz ve içiniz acıya acıya dönersiniz.
Ailemin çoğu mezarlıkta yatıyor şu anda.Her gidişimde en sevdikleri çiçekleri götürüyorum.
Daha altı gün önce,Zorkun'dan topladığım çiçekleri anneme götürmüştüm.
Bu bir manevi hazdır benim için.
Bugün sabah erkenden mezarlığa gittim annemi anmaya ama mezarların üstünde altı gün önce bıraktığım çiçeklerden eser yoktu.
Düşünüyorum;mezarlara konmuş çiçekleri alıp da evinizde vazoya koymak için götürmek nasıl bir ruh halidir insanda?
İnsanın,eli uzanır mı o çiçeklere?
Mezarlık yetkilisine gittim kızgınlıkla 'Bunu hep yapıyorlar'yanıtını aldım.
Mezarlıkta nasıl kamera olmaz,aydınlatma olmaz,bekçi olmaz?
Canımın bir parçasını emanet ettiğim toprak böyle mi korunuyor?
Çiçek deyip geçmeyin lütfen.
Bugün,mezara koyduğum çiçeği çalanlar,yarın da daha fazlasını yapacaktır.
Toplum,böyle koka koka bozulmadı mı?
Çalıp-çırpanlar,harama el uzatanlar,çol-çocuğun rızkını yiyenler gökten inmedi bu topluma değil mi?
Anneme,bahçemizin bütün açmış çiçeklerini,her bir evladının adına diktiği ağaçlardan birer dalını götürdüm bugün.
Bu,manevi bir hazdır benim için.
Peki,şimdi gitsem yeniden yerinde midir acaba?
Yazıklar olsun bu memleketin insanına?
Mezara konan çiçek alınır mı?
Allah kahretsin sizi!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder