28 Ağustos 2017 Pazartesi

#Bu ülkede akıl tutulması yaşamak ne kadar da kolay.
Hinlik,cin fikirlilik,eğitimsizlik,cehalet öyle sıradanlaştı ki,okumayan,okuduğunu anlamayan,yorum yapma becerisinden yoksun nesiller türüyor artık.
Neyse,konumuza dönelim;
Memleket,kendini çok akıllı sanan insanlarla kuşatıldı.Kazık atmak,üç kuruş paraya tamah etmek,karşıdakini aldattığını sanırken,asıl yapılanın ahlaki çöküntü olduğunu görememek...
Bu memlekette işler,Turgut Özal'ın 'Benim memurum işini bilir'demesiyle mi başladı,yoksa hep vardı da,gün ışığına mı çıkmamıştı bilmiyorum ama iyiye gitmiyoruz sanki.
Bugün,semt pazarına gittim.Pazar fiyatlarındaki farklılık,tezgahlardaki albenili meyve-sebzeler,satıcılar,filesini dolduramayanlar,kış hazırlığı yapanlar birbirine karışmıştı.
Ben de,onlardan biriyim elbette.
Kışa hazırlık yapıyorum,evimde sağlıklı beslenmek adına;salçalar,turşular, salamuralar ....
Bu aralar,bir savaş meydanı gibi evim.
Şu,salçalık bibere takıldım aslında.Daha doğrusu,üreticinin tam da günümüz siyasetine ayak uydurmasına.
Geçtiğimiz günlerde,biber 1.250 tl idi.
Sabah serinliğinde 1.500,akşam kilosu 1.700 olmuştu olmasına da niye olmuştu?
Biberler,tarladan sabah gelmişti.İşçilik ve maliyet değişken değildi o gün için.
Peki,aradaki 8 saatte ne olmuştu?Biberler,değer mi kazanmıştı,işçilik mi artmıştı?
Biber borsası mı vardı yoksa bizim bilmediğimiz?
Acaba,sabah ve akşam fırtında,vatandaşa en iyi kazık nasıl atılırın yanıtını mı bulmuştu üretici?
Salça sezonu başladı ve insanlar benim gibi değil,200-300 kilo biber alıyor.
Aradaki 20 kuruş,emin olun alana büyük külfet.
Tarım,ticaret böyle mi olmalı ülkemizde?
Bir uyarı da salça konusunda olsun:
Salçayı,temizliğini çok iyi bildiğiniz yerlerden alın.
Neden mi?
Kendi salçamı,kendim yapıyorum artık.Biberleri özenle seçtim ama....
Dışından hiçbir hasarı olmayan biberlerin çekirdeklerini çıkarırken,içindeki kurtları,küfleri görünce;
sizler;ne yediğinizi biliyor musunuz?
Elinizi market raflarına uzatırken bir kez daha düşünün bence.
O salçalar nasıl yapılıyor acaba?😉
Doğrusu;herkes,her şeyi yapmamalı.Yiyeceğimiz her besini kendimiz üretmeye kalkarsak üretici ne yapacak değil mi?
Evimde pişen her şeye güven duymam gerekiyor aslında ama duyamıyorum?
Yerinde duran salçalık biberi,sabahtan,akşama artıran üreticiden her şeyi beklerim ben.
Yine de,tatlı bir telaş vardı bugün insanlarda.Azdan,çoktan artık her şey!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder