10 Ağustos 2017 Perşembe

#İnsanoğlunun ne kendisine ne de doğaya saygısı yok.
Evinin dışındaki her yeri çöplük sanarak kirletme hakkını kendinde bulması,ne kadar cahil olduğumuzu da bize gösteriyor.
Bugün,sabah 6'da biraz yürüyüş yapayım dedim ama güzergahın çör-çöpü,yolların eğri büğrü halleri,yürüyüş alanının bakımsızlığı derken,insan yürümek istemiyor.
Doğa,kendi haline kalsa bir sorun kalmayacak ama insan elinin değdiği her yer kirleniyor.
Kent içi orman ama güzel şeylere de rastlıyorum bazen ama bazen!
Bir domates fidesi buldum bugün örneğin,rüzgarla gelmiş olmalı.Üstünde,minicik bir kırmızı domates vardı.Domatesi aldım,belki içinden çekirdeği çıkar da değerlendirebilirim.
Tohumları,çekirdekleri biriktiriyorum ve pazarcılara,köylülere dağıtıyorum,elimde kalanları da doğaya atıyorum.
Bakarsınız bir işe yarar da,doğanın devinimine yardımcı olurum.
İnsanımız cidden pis ama belediyenin de kusuru var elbette.
Alan temizliğini yapmıyorlar.Kırılan,dökülenin yerine yenisini getirmiyorlar.
Nereye kadar böyle gideceğiz acaba?
Bugün,benim sincap kendisine bir yoldaş bulmuş.Benimkisi de laf işte.Orman orası,tek başına mı olacaktı,ben görmedim diğerlerini.
Uzun süre ağaçlarda oyunlarını izledim.Çocuk gibiler,o daldan diğerine atlamalarını keyifle seyrettim.

Fotoğraflarda siz belki göremeyeceksiniz ama uzaktan çektim oyun hallerini.
Doğa,gerçekten çok güzel.
Yağmur yağmıyor,kuraklık had safhada ama hayata tutunmak için çabalıyor ağaçlar,otlar,hayvanlar.
Kendi gerçeğimizin farkında olsak ve hayata saygıyı öğrensek,bütün bu yaşananlara hiç gerek kalmayacak ama zor....
Saygı yok,saygı!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder