12 Temmuz 2019 Cuma

#Çukurova'nın bereketli topraklardan geçiyorum. Yoğunluk, mısır tarlalarında.Arada fıstık tarlaları da var ama çiftçi, maliyet açısından, en ucuz diye mısıra sarılıyor.
Tabii,bu mısırın,bir de hasat sonrası var.Yani;anız yangınları başlayacak.
İşte o zaman,Çukurova,tam bir kabusu yaşayacak.
O günlere gelmeden,hastaneler bu kadar dolu,1 ay sonrasını düşünemiyorum bile.
Hastanelerde sıra bulmak,doktor bulmak ne demek,işte o zaman daha bir önem kazanıyor.
Mevcut doktorla ,yalnızca bize hizmet verse ama nerde....
Hastane, sürekli Arapça konuşan, tepeden tırnağa çarşafa dolanmış Suriyeliler dolu.
Ortamı bir yabancı görse, burayı Türkiye değil, Suriye'de bir devlet hastanesi sanır.
Hastane,özel tercümanlar bile hazırlamış bunlar için.Bize aynı özeni gösterseler ya!
Suriyelilere harcanan para 37 milyar dolar diye açıklayanlar...
Babanızın kazancını vermiyorsunuz. Helal etmiyorum.Ne hakla,benim kazancıma ortak ediyorsunuz bunları?
Ne hakla, arkasına takmış kedi eniği gibi sıra sıra çocuklu Suriyelileri besliyorsunuz?
Kimse bana, insan haklarından, vicdandan falan söz etmesin.
Bayramda, koşa koşa ülkelerine gidebiliyorlarsa, orda kalsınlar. Mecbur değiliz bunları beslemeye.
Hastanede gördüm, 22 yaşında bir kadın, tam 5 çocuğu vardı.
Gerçekten de, akıl alır gibi değil.
22 yaşında bir kadın ve 5 çocuk.....
Ne ara yaptınız bu beş çocuğu?Tercüman,yanımda konuşuyordu,ordan duydum.
Ekmek elden, su gölden beslenirlerse, erkekleri semirmiş, kadınları da, kucakta, karında, kundakta, üredikçe ürerler.
Suriyeli erkekler cidden çok besili.Entarili kısmı geçin,bu genç grup,kendine çok iyi bakıyor.
Cidden anlamıyorum bunları. Ülkendeki savaştan kaçtığını söylüyor ve başka bir ülkeye sığınıyorsun, o ülke vatandaşının ekmeğini çalıyorsun, çoluk çocuğunun rızkını sen yiyorsun, bütün vaktini sevişmeye ve üremeye ayırıyorsun.....
İstemiyorum bu insanları. Herkes evine.
Şimdi, beni suçlayanlar çıkacaktır. Daha önce de başıma geldi çünkü.
Ben de diyorum ki: Suriyeli bir çocuğu ya da bir aileyi evinize alır mısınız?
Sizinle birlikte yaşasınlar ister misiniz?
Karşı komşunuz olsalar örneğin...
Kendi cebinizden, bir ailenin bakımını üstlenir miydiniz peki?
Ona da hayır çünkü devlet yapıyor değil mi?
Lafa gelince eleştiriyorsunuz ama uygulamaya gelince aynı şeyi yapmıyorsunuz.
Kazancımı, ben istersem paylaşırım.Bana sormadan, sen yapamazsın.
Önümden geçen her on kadından beşi gebe.
Bizim kadınlarımızın da.....
Bakacağınız kadar çocuk yapın.
Hastanenin dışında bir kadın, sıcağın altında, yanında bir küçük çocuk dileniyor 'Çocuğum aç, yardım edin' diyor.
Çocuğun neden aç?
'Kime güvendin de doğurdun o çocuğu?'diye sormayalım mı yani?
Yakın zamanda,Suriyeliler vatandaş,biz de sığınmacı konumuna düşeriz artık.Bu kadar mı çok olurlar!
Resmen,ülkemizi işgal etmişler.Bir de,suya sabuna dokunmayan pis kokudalar ki.....
Benim hakkımı her kim gasp ediyor ve ettiriyorsa;
Hiç birinizi istemiyorum!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder