26 Temmuz 2019 Cuma

#Seray Sever vak'ası. 
Dün,izinliydim.Şöyle evde rahat bir gün geçireyim dedim.Televizyonun karşısında kahvemi içiyorum.Sıkıldım günde on kere çalan şarkılardan,kanalları tarıyorum.
Birden karşıma Tv 8'de Seray Sever ve bir erkek çıktı.Sürvivor'da yarışmacıymış ama aklı başında biri.Karşı çıkışları,saptamaları hoşuma gitti ve izlemeye başladım programı.
Gülümsemeden başlayan konu,birden ekonomideki sıkıntıya döndü.
Bu kadın,eskiden program yapıyormuş.Manken falan mı bilmiyorum ama mali durumu iyi biri.Kalıcı makyaj,adını unuttuğum kirpik,o bakım az paraya çıkmaz elbette.
Ama bu hanım,pazara gidiyormuş ve cüzdanındaki paraya göre,bakıyormuş ki,alacakları pahalı,mevsiminin gelmesini ve ucuzlamasını bekliyormuş,öyle alıyormuş.
Bir konuda haklı elbette.Her meyve-sebze mevsiminde tüketilmeli.
Kışın domates,biber,salatalık olur mu?
Seralarda yetiştirilirse olur elbette ama tüketmemek gerekir.
Biliyorsunuz,tohumlar zaten GDO'lu.Çiftçi, basıyor hormonu,ilacı.
Yediğimiz,içtiğimiz hastalık.
Dolapta büyüyen salatalığı gördünüz mutlaka.
Bu konuda haklı ama yalnızca bu konuda.
'Fasulye pahalıysa ,siz de daha ucuz sebze bulun yiyin' demek aklı başında birinin söylemi olamaz.
Devlet Bahçeli'de,bir ara patlıcana mı takmıştı ne? 
Çukurova,bereketli toprakların diyarı elbette.Çiftçi,girdilerin getirdiği yükle battıkça batıyor.
Çoğu arazi artık boşta.Türkiye,bir tarım ülkesi.Topraklarımızın ve çiftçimizin bu hale getirilmesinin suçluları ortada görüyorsanız eğer.
Tarımdan anlamayan bir tarım bakanı,ithalata dayalı bir tüketim ekonomisi olunca,pazardaki fasulye için yol gösteren,bir ailenin bir değil,çok yıllık fasulye parasını bir gecede NUSR'ET'ten yemek yiyen bir kadın da çıkar,topluma 'Şunu yiyin,bunu ucuza alın'diye konuşur ve gündem olur.
Pazara eskisi kadar gidemiyorum ayağım yüzünden ama gittiğim her vakitte,mutlaka ,özellikle yaşlı,önünde bir çuvala koymuş 5-10 kg fasulye,pırasa,ıspanak ..... Ne bulursam alıyorum.
Bu insanların emeğine duyduğum saygıdan yapıyorum bunu ama NUSR'ET'ten de asla bir şey yemiyorum.
Zaten,buna cesaret ister. 
NUSR'ET,etlerin üstüne altın tozu serpiyormuş biliyorsunuz.Bu nedenle çok pahalıymış.
Bir de,etleri vura vura et olmaktan çıkarıyormuş ya!
Valla,bunların tümü magazin kültürü. 😂
1 aylık maaşımı böyle yere,tek yemeğe vereceğime,pazara giderim,o paraya her türlü meyve sebzemi alırım,üstelik de üreticiyi desteklerim.
1 aylık maaş,yeter mi ki,buraya gitmeye?
Seray Sever gittiğine göre,durumu iyi demektir. 
Peki,neden hem de pazara gidiyormuş üstelik; cüzdanındaki paraya göre kıt kanaat geçiniyor ve ucuz ürün alıyor imajı veriyor bu kadın?
Kadın,programda bir şeyler söylemeye çalıştı,çalıştı ama bir türlü doğru sözcükleri bulamadığı için konuştukça battı.
Valla sonuna kadar izledim ve
'Vay bu ülkenin başına gelenler.Siz ne yaşıyorsunuz kardeşim?' diye kahvemin son yudumunu aldım ve kanalı değiştirdim.
Bence,bitin!
Çok konuşup,boş konuşmak sizi bitirecek çünkü? 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder