28 Temmuz 2019 Pazar

#Üniversite Hayatı.....
İstanbul'a son gidişimde Anadolu yakasından giriş yaptık.Yolun kıyısında koca koca binalar.Önce,iş yeri,plaza falan sandım ama üniversiteymiş meğer o beton binalar.
Bir de isimleri var,ne alaka ?
Kim,hangi akılla bu betonları dikip,üstüne de üniversite tabelası koydu acaba?
Tabela koyunca üniversite olur mu?Nerde bunların akademik kadrosu?
Üsküdar'da bir yer gördüm örneğin.İlkokul bahçesi gibi bir bina ama üniversiteymiş meğer.
Bu kadar da saçmalık olur mu?
Mantar gibi üniversite açıyorlar,içeriksiz.
Üniversite demek,uzman kadro,deneyimli ve ünvanlı hocalar,doçentler,araştırma görevlileri,bilimsel nitelik,ülke ve dünya bazında bir marka ve nitelikli,iyi değil,çok iyi yetişmiş geleceğin mimarları gençlerimiz demek.
Var mı bu şu andaki üniversitelerimizin çoğunda.?
Televizyonlarda,öğrenci avına çıkmış üniversiteleri görüyorum.Kütüphane,laboratuvar,bilimsel çalışma örnekleri,başarı ölçüsü,barınma,sosyal aktiviteler diye bakıyorum,masa başında yemek yapan kadro,'Hadi gel'diye öğrenciyi çağıran bir başkası....
Üniversite,her şeyden önce yerleşke demek.Bir kapıdan girdiğinizde,kocaman bir dünya karşılar öğrenciyi.Araziler,geniş alanlar,sportif faaliyetlerin çeşitliliğini sergileyen bölümler,öğrenciyi motive edecek ama aynı zamanda yarının uzmanları olarak yetiştirecek eğitim kurumlarıdır üniversiteler.
Tabela üniversitesi olur mu?
Bu nedenle,hala de-da'yı ayıramayan,okuduğunu anlamayan hatta hiç okumayan,araştırmayan,sorgulamayan bir gençlik var karşımızda.
Ülkesine faydalı olacak tarımda,sanayide,bilimde,teknolojide,sporda,sanatta başarılı nesilleri böyle mi yetiştireceğiz?
Eskiden,kadavra görmeyen tıp öğrencisi haberleri olurdu,artık var mı bilmiyorum ama model ve çıplak model görmeden Güzel Sanatlar Fakültesini bitiren yüzlerce öğrenci görüyorum.
Bu nedenle,doğru çizim yapamayan,anatomiyi hiç bilmeyen,bir figürü tuvale yerleştiremeyen,estetik heykel yapamayan insanları görüyorum.
Eğer,bir eğitim veriyorsanız hakkıyla yapacaksınız.
Yoksa,açmayın bu üniversiteleri.
Gençlerimiz,bir telaş üniversiteye kapağı atmak için çalışıyor şu anda.
İdealist,hedef odaklı ,gelecek kaygısı taşımadan seçim yapan kaç öğrenci çıkar şu anda?
Okul bitince iş bulup bulamayacağını bilmeyen,hangi meslek geçerliyse o olsun diyen ama aslında o mesleği hiç istemeyen gençler yine tercih yapacak ve yarının başarısız insanları olarak karşımıza çıkacaklar.
Cumhurbaşkanlığı bir araştırma yapmış.En garantili meslek Tıp,Mühendislik .....
Mühendislik demişler de;Onca mezun olan mühendisi nerde istihdam ettirmiş onu da açıklasaymış ya cumhurbaşkanlığı?
Ne olacak bu mühendislerin hali?
YKS sonucuna göre; % 86 MATEMATİK; % 89 FEN; % 63 TÜRKÇE bilmeyen bir gençlik var karşımızda.
Demek ki,eğitim üniversitede değil,okul öncesinden başlayacak ve çocuklar hedefe odaklı,yeteneklerine ve isteklerine göre seçim yapacak duruma getirilecek.
Sayın Ziya Selçuk,Milli Eğitim Bakanı olmanın verdiği sorumluluğu iyice anlasa ve Pergel köpek kadar çocuklarımız ve gençlerimiz için de mesai yapsa artık!
Gelecek kaybediliyor. çünkü.
Ben söylemiyorum,kendilerinin istatistikleri bunlar.
Ben olsam,bu sonuçlardan utanırdım doğrusu.
Okuduğunu anlamayan,kütüphanenin yolunu bilmeyen,sorgulamayı öğrenmeyen çocuk olur mu?

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder