30 Ekim 2022 Pazar

 Atölyemden dışarıya bakıyorum, sokaktan geçen bütün kadınların ve erkeklerin tümü nerdeyse göbekli, şişman, obez diye tanımlanan sınıftan.

Bu insanları her gördüğümde diyorum ki :' Neden sürekli kendinizi besiye çekiyorsunuz ve bu kadar şişmansınız?
Az yiyin. Ne diyor uzmanlar, günde iki öğünle beslenin. Homini gırtlak yiyorsunuz, sonra da gelsin kilolar.'
Türkiye'de kriz mi var? Çarşı-Pazara gittiğinizde her türlü meyve-sebzeyi alıyorsunuz, markete gidiyorsunuz Çedar'ından Kaşarına, süzmesinden Ezine'sine o kadar peyniri almayacaksınız.
Kasaba gidip, et, bonfile, kıymayı neden her gün alıyorsunuz?
İnsaf edin, ülkede hayvancılık bitiyor, az yiyin de hayvanlar kesilmesin.
Balığı, tavuğu haftada kaç gün tüketiyorsunuz?
Yemeyin efendim.
Az yiyin az!
Bir de açlık çektiğinizi söylüyorsunuz ya, palavra!
Bakın çevrenize, herkes şişman ve şişmanlıktan yürüyemiyor.
Bunlar nasıl oluyor?
Çünkü...
Çok yiyorsunuz çok!
Aşırı beslemekten oluyor bütün bu kilolar.
Ne demek, hala en ucuz gıda ekmeğe abanıyor, pilavı, makarnayı ekmekle yiyor diye sızlanıyorsunuz?
Yoksa siz....
Sürekli karbonhidratla beslenmekten mi kilo alıyorsunuz?
İstediğinizi yiyip içemiyor musunuz?
1 paket süt 20 TL. 3 kg. Yoğurt 50 TL. mi?
Kıymayı gramla mı alıyorsunuz?
Bu yazının konusu, aşağıdaki şu paragrafı söyleyen kişiye aittir.
'Atmayın kardeşim!
Siz sırf hükümeti kötü göstermek için söylüyorsunuz bunları.
Bu ülkede kriz falan yok.
Bak sokağa, herkes şişman.'
Ben de diyorum ki, bunun üstüne
'Konu kapanmıştır.'
Bu yazıyı sonuna kadar okuyanlara bir not:
Necmettin Batırel diye Türkiye Gazetesi'nin yazarı biriymiş bu zat;
Hani bu şeyi şu sözüyle de anımsayın:
Bir programda, '10 Milyar doları şakkadanak satarım' diyen kişi bu.
Engin bilgisini, bu kez de sokaktaki şişman insanlara kullanmış ve meğer bu ülke açlıktan değil, tokluktan kilo alıyormuş.
Hani,' yetmez ama Allah belanızı versin' diye bir söz var ya!
Çarşı-Pazara çıkan ben, gerçekleri gören ben ama söz sahibi olan bu şeyler.
'Pes' diyorum artık.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder