21 Ekim 2022 Cuma

 Sosyal bir devlette, aslında ne olmalı?

Burası, atölyemden dışarısı ve her öğlen arasında, ortaokulun öğrencileri bu kaldırıma oturuyor, en yakın zincir marketlerden cips, nodul, kraker, bisküvi, gofret vs. alıyor ve karınlarını doyuruyor.
Eskiden, iki devre eğitim varken, sabahçı öğrenciler öğlen saatinde evde olurdu, öğlenci öğrenciler, karınlarını doyurmuş olarak okula gelirdi.
Merak ediyorum, sabahtan, öğle sonrasına kadar eğitim alan bu çocukların karnı nasıl doyacak, zihinleri açık olarak nasıl doğru eğitim alacak, dersi anlayacaklar?
Siz olsanız anlar mısınız?
Yeterli beslenmeyen bu çocuklardan ne bekleyeceğiz?
Her gün, aynı kareleri izliyorum.
Yahu!
Koskoca devlet, 18 milyon öğrencinin öğlen saatinde karnını doyuramıyor mu?
Neden okullarda yemek verilmiyor bu çocuklara?
Cüz'i bir miktarı belirleyin, yemek hazırlatın ve bu öğrencileri, öğlen yedikleri sağlıksız gıdalardan koruyun.
Bu kadar zor mu bunu organize etmek?
Konvoy yaptığınız lüks araçların deposundan , saltanatınızdan yapacağınız ufacık özveriyle bu çocukların karnı doyar.
Acıyorum, ergenlikte çok daha iyi beslenmesi gereken bu öğrencilerin haline.
Nodula, ekmeğe, cipse abanarak boyu posu uzar mı, bedeni gelişir mi, aklı dinç kalır mı?
Ne lanet bir dönem yaşıyoruz.
Şu seçim olsa da, bir an önce bunlardan kurtulsak.
Yerine gelecek hiçbir hükümet, bundan daha kötü olamaz emin olun.
Çocukların ellerinde ayran, su,süt, meyve suyu olacakken kola kutuları...
Olmaz ki!
Bir 3 kişi görseli olabilir

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder