17 Ekim 2022 Pazartesi

 Havalar soğumaya başladı.

Geceleri, artık kış mevsiminin yaklaştığını hissettiriyor.
Yaz meyve-sebzeleri yerini karnabahar, pırasa, ıspanak, turp, mandalina'ya bırakıyor artık.
Peki, yazın, istediğiniz gibi şeftali, üzüm ,karpuz,kavun, erik vs. alabildiniz mi, çoluk çocuğunuz doyasıya yedi mi bunları?
Nerdeee....
Dediğinizi duyar gibiyim.
Bugün, atölyemi kapattım ve semt pazarına gittim.
Mevsim, yaz, sonbahar geçişinde. Tezgahlarda, hem yaz meyve-sebzesi var, hem de kış.
Peki ya fiyatları ne acaba?
Öncelikle, yazın pahasından alamadığınız gıdaları, kış mevsimi geldi, kış ürünleri piyasada bollaşır, dolayısıyla fiyatı da düşer diye asla beklemeyin çünkü ; bu fiyatlar düşmez.
Pazar, cidden çok pahalı.
Hiçbir şeye güç yetmiyor.
Bir tezgahta, bildiğiniz çürük, yarısı küflenmiş domatesleri gördüm, normalde, o domatesleri çöpe atmak gerek, değil mi ama kadınlar çürük demeden alıyordu.
İnsanlar, gerçekten yoksul ve alım güçleri düşük.
Bu, semt pazarı kısmı, bir de bunun marketi var.
İnsanlar çocuklarına peynir, yumurta yedirmesin mi, süt içirmesin mi?
Nereye gidecek bu işin sonu?
Cidden, akıl tutulması yaşıyor bu ülke.
Senin karnın açken, üç-beş yerden milyarlarca maaş alan insanları savunamaz, alkışlayamazsın.
Senin midene et, kıyma girmiyorken, sen saray sofralarında oturanlara oy veremezsin.
Pazara gidiyorum, haberleri izliyorum, gözlem yapıyorum, konuşuyorum insanlarla ve bazılarının konuşmasını duyunca hayretler içinde kalıyorum.
Kardeşim!
Siz neyin kafasını yaşıyorsunuz?
Açsın aç!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder